Grädde på moset!

Igår var Henke och jag en resa till Västervik igen.. Himla kul!
 
Jag hade inte kunnat kissa på 18,5 timma så läget var inte riktigt stabilt. Så det var bara att sätta sig i bilen och åka dit.
 
När jag kom dit blev det tappning och det konstaterades att jag dessutom hade feber. Läkaren valde att lägga in mig och ta massa prover. Suck..
 
Ganska tråkigt kändes det när de kom in och sa att det satt i huvudet på mig. De tyckte dessutom att jag skulle ut och gå på en promenad. Ja men det är superlätt att gå när man har ont som fan och nästan går dubbelvikt.
jag försöker röra på mig så mycket jag orkar. Men blir ganska yr när jag varit uppe en stund. Lätt att ut och promenera då!? Nej inte riktigt..
 
Efter många timmar i sängen och full av smärtlindring fick jag svar på att proverna visade att det var en urinvägsinfektion som gått upp i njurarna. Jajjemen tänkte jag. Därför jag mått som jag gjort och inte kunnat kissa..
Jag kan dock tycka att det var väldigt klantigt av dem att skicka hem mig utan att ta prover från första början när de insåg att något var fel.
 
Så de satte mig på en antibiotikakur omgående. Eller ja. De trodde ju att jag hade blivit satt på det iaf. Jag blev ganska paff när läkaren förklarade att jag skulle fortsätta med antibiotikan hemma eftersom de påbörjat den där.
-När började jag den behandlingen? frågade jag snopet.
-Du fick ju första tabletten för ett antal timmar sen, svarade läkaren.
 
Men där hade hon fel. För det hade tydligen sköterskorna glömt ge mig! Mycket bra koll.. Men sen fick jag första tabletten där och efter det kunde jag åka hem igen. Ingen var lyckligare än jag! Jag skulle ju egentligen varit tvungen att stanna kvar över natten men då jag hade lyckats kissa själv för första gången sen i tisdags morgon så tyckte de att jag kunde få åka hem. Skönt!
 
Kom hem och tog en dusch och gick och la mig. Somnade ganska snabbt och har sovit hela natten! Känns så himla skönt med tanke på att jag inte sovit ordentligt på hela veckan.
Så nu måtte väl allt gå åt rätt håll.
 
Vi hoppas att denna dunderkur med antibiotika ska göra susen och att smärtan snart försvinner..
Men! Man lär sig något nytt varje dag. Jag visste inte att en uvi kunde sitta i huvudet! ;) Knasbollar..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0