Så är det!

Ja ta mig tusan! Det är banne mig alltid något.

Som jag skrev i sista inlägget så vart Heffa hundbiten och hoppade på tre ben.
Det la sig efter ett par dagar och det kändes verkligen superskönt!

Men fredag kväll var det dags igen. Men denna gången handlade det inte om ett hundbett!
Utan nu såg hon till att smälla i sig ett helt paket tuggummi!
Henke ringde veterinären i Läckeby och frågade hur pass farligt det var. Väldigt farligt då det innehåller xylitol som sätter sig på levern. Så hon måste kräkas inom 2 timmar svarade dom.

Så Henke som var i skogen med Jimmy drog hem fort som tusan och sen var det bara att dra ner med henne till Läckeby. Å inte nog med det så kom vi på det innan vi skulle åka att det kan ju även vara Fanta som smällt i sig att. (Även att vi var nästan hundra på att det var Heffa.)
Men iaf så slängde vi båda hundarna i bilen och drog ner..

Väl där så möttes vi utav en veterinär som skrattade lite mitt i allt elände. Och ja vi med, för det var ju samma veterinär som tagit hand om Heffa ett par dagar innan i Högsby! Lite komiskt..

Dom kräkte Heffa iaf och jodå, det var hon som smällt hela paketet! Där kom upp såväl tuggummi som papper.
Så vi fick snällt åka hem utan Heffa :( Kändes verkligen inte kul! Kändes hemskt..
Men det var ju säkrast för henne att få stanna där på observation.

Dagen därpå ringde dom från Läckeby och sa att en busig och glad Heffa ville hem! Vilken lycka!
Så det var bara för Henke och mig att dra samma väg tillbaka och hämta vår Heffaklump.

Så nu ska vi tillbaka på måndag och ta leverprover. Hoppas verkligen att de inte visar något!!

Annars har veckan rullat på. Mkt jobb nu. Men det gillar vi :)

Men i onsdags var det dags för veterinären.. IGEN!
Denna gången var det Fanta. Ja jag skojar inte!
Jag trodde att hon hade åkt på urinvägsinfektion. Så ringde veterinären och kollade med dem vad de trodde. Nej livmoderinflammation säger de då!
Så det var bara att bege sig dit. Men efter prover och så så kunde dom inte hitta något som tydde på livmoderinflammation.
Men däremot kunde det vara en infektion i livmoderslemhinnan. Så nu går både Heffa och hon på antibiotika.
Ja man blir inte klok..

Å tills igår var det lugnt. Båda hundarna mådde skapligt!
Men nej. Tänkte väl att det inte kunde få vara bra. Då börjar Heffa hoppa på tre ben igen. Jajjemen det fattades väl bara det tänkte jag.

Å även idag haltar hon fram. Så vi får väl se vad det är med det.
Har pratat med vet så vi ska kolla det på måndag när vi ändå ska dit. Ska även kolla upp vad som hänt med hennes hud runt ögonen också. Hon är irriterad där och det har blivit som eksem typ.

Så ja.. Vad ska man säga!? Men det kanske är lika bra att allt kommer nu på en gång, så kanske det får vara lugnt sen. Hoppas på det iaf!

Nej nu ska jag slänga på lite kaffe till grabbsen som snart kommer. Å så blir det tårta till det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0