Magtarmskatarr??

Ja denna där Heffa! Jag börjar känna mig lite tjatig här när jag skriver om alla hennes veterinärbesök!

Men i måndags natt var det dags igen! Halv två var jag och Ellen på väg mot Läckeby djursjukhus med Heffa bak i bilen.
Hennes mage mådde inte alls bra och stackarn var jättehängig och bara satt och skakade här hemma.

Väl där konstaterade dom att hon var lite öm i buken och att hon skulle få stanna där så dom kunde röntga, ta prover och ge henne dropp.

Så vi körde hem utan Heffa och var hemma vid 5.15 på morgonen! Då hade jag varit vaken i nästan ett dygn så energi fanns det inte mycket av.
Men kröp ner i sängen och lyckades efter ett samtal med älsklingen somna fram till klockan 10 iaf. Alltid något!

Sen följdes en väntan på att de skulle ringa mig från Läckeby och förhoppningsvis säga att jag fick hämta hem Heffa. Men nej! Så blev det inte..
De ringde, men då Heffa inte hade blivit bättre så fick hon stanna ett dygn till :(

På kvällen packade Natta och jag lite grejor och drog över till Henke på Öland.
Kändes verkligen underbart att få somna och vakna bredvid den man älskar! Det var så himla behövligt just denna kvällen.

Onsdag morgon och Natta & jag käkade frulle på ön och fixade oss iordning för en heldag i Kalmar!
Blev lite inhandlat. Bland annat är klänningen inhandlad till det kommande brölloppet. Så det känns himla skönt att man äntligen hittat en!

Under dagen fick jag också ett väldigt glädjande samtal. Heffa hade blivit bättre och jag fick alltså hämta hem henne!! Gud så himla underbart det var.

Så ja.. Nu är hon hemma i Målilla igen! Viktigt att hon tar det rätt lugnt nu och så. Men hon sover ju mest så det fungerar bra hittills. Så det är väl bara att hoppas på att det håller i sig nu. Hoppas hoppas!

Så tusen tack till Nathalie för en supertrevlig roadtrip med många skratt, shopping och god mat. Får vi göra om :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0