Frisk luft.

Denna dagen startade strax efter 8 idag.
Upp och fixa iordning sig lite och ge Fanta mat. Sen bar det av till stall nr 1. Fodra pållarna och sen vidare till nästa stall för att fodra, släppa ut och sen fixa stallet.
Tillbaka till stall nr 1 och släppa ut pållarna där.

Sen blev det att hämta upp Linus och dra till Mörlunda och hämta spån. Tur att jag fick hjälp. Annars hade jag nog stått kvar där fortfarande! Å någon handled hade jag antagligen inte haft kvar med tanke på att den gjorde svinont efter bara ett par säckar..

Tillbaka till Målilla för att lasta av alla säckar.
Sen lämna Linus och transport för att dra upp och hämta Ellen i Hägelåkra sen hem för lite lunch.
Sen på att igen. Hjälpte Ellen att köra spån till Hägelåkra. Inte skulle hon behöva stå med de själv när jag ändå hade en stund över.

Gick även runt en hage. Intressant staket efter en vinter som denna. Man får vara glad över om övertråden är ok! Men vi gjorde snygga lagningar på det hela! Haha.

Hem och duscha lite snabbt och fixa iordning sig.
Å så kom Lotta hit för att kika film och äta lite gott. Eller ja, ganska mkt gott!
Så vi har minst sagt haft en trevlig kväller med mycket prat :))

Pratat med Henke ikväll med. Han är som vanligt iväg till Skåne. Saknar honom massor!
Men från och med nästa vecka så kommer han hem på torsdagar då dom jobbar in fredagen mån-tors. Så det ska bli himla skönt. Så blir ju helgen lite längre med. Smidigt!

Nej om man skulle göra sig klar för sängen kanske. Imorn ringer klockan 7.30 igen och det är dags att ta hand om 3 stall. Ja ni läste rätt. 3 stall ska hinnas med på morgonen. Så tempo gäller det nog att ha! :P

Ha det gott! För det ska jag ha =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0