Well well!

Mycket har hänt sen sist jag skrev. Både bra och dåliga saker..
Jag tänker skriva lite om de bra sakerna i detta inlägget. Sen kommer jag göra ett till, som är mindre bra och väldigt sorgligt. Men vi tar som sagt det bra först, så det sorgliga kan ligga överst sen.

Angående vårat hem så börjar vi nu få lite mer ordning och reda här.
Vi var iväg en sväng till Ikea för ett tag sen och inhandlade möbler till tvrummet och en byrå till sovrummet.
Detta blev sedan ståendes i hallen ca en vecka då det helt enkelt inte fanns tid till att sätta ihop allt.

Men denna helgen fick vi iaf ihop byrån. Å vips så hade vi någonstans att förvara kläderna som inte får plats i garderoberna. Skitbra!

Sen tog vi oss an tvbänken. En svart högblank sådan som jag gillar skarpt. Så ja. Nu känner vi oss inte lika fattiga längre. Vi har en soffa (som vi är sugna på att byta ut?), en tvbänk, en tv och ja. Det var nog det vi har fått in i tvrummet hittills. Eller ja, gardiner och växter med förstås. Å ja till och med en lampa har vi nu när jag kikar efter.

Det vi har problem med är att hitta ett soffbord. Ett svart blankt eller ett ekbord med svart granit i mitten letar vi efter. Men det verkar vara att helt företag att hitta ett sådant.
Men jag har en plan! Då vi har en hörnsoffa nu så måste vi ha ett rektangulärt bord. Å det finns verkligen inga att få tag i! Runda och fyrkantiga finns det i överflöd. Så jag har lösningen! Vi byter helt enkelt ut hörnsoffan.
Vi får se hur långt min plan håller..

Sovrummet börjar också ta form. Det som fattas där nu är taklampa, sängram och kanske några andra detaljer. Det kommer bli det som köps in här näst. När vi har tiden! Det är så mycket annat som ska göras hela tiden.
Och sist vi var iväg så fick vi inte tag i någon släpkärra. Så vi fick lasta allt i bilen. Å det var knappt vi fick med oss allt det hem.

Sen är det vitrinskåp och soffbord till tvrummet. En matta med! En ryamatta blir det har vi bestämt. Sen jävlar har jag att dammsuga på den. Ungefär lika mycket att göra på den som den högblanka tvbänken. Jag har redan torkat av den 2 gånger sen vi satt upp den. En gång om dagen är ganska lagom.

Sen ska vi ta oss an det där med köksbord.. Eller barbord. Jag hurrar för det sista, men Henke tycker det är opraktiskt om vi får folk hit på middag. Men jag ställer mig samma fråga fortfarande, när vi har klarat oss med 4 platser hittills, gör vi inte det ett tag till då?

Men men. Det är ett senare bekymmer! 
 
Bilder kommer framöver :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0