Kärlek

Mitt hjärta har denna veckan fått åka iväg till Skåneland för att jobba. Där har dom ju barmark så där finns det att göra.
Bra för Henke så klart! Men fyyyy vad jag saknar honom!
Går inte en minut utan att jag tänker på honom. Min fina <3

Men samtidigt är det lite bra. För det är ganska nyttigt att vara ifrån varandra ibland. Då får man sakna varandra lite extra. Och det gör ju att man bara blir ännu mera kär!
För här är man så kär att man går runt på små rosa moln hela dagarna med ett stort leende på läpparna.
Ni kanske tycker det låter fjantigt! Men oh nej vad fel ni har! För är man kär så är man :)

På fredag kommer han hem igen. Vi får väl se vem av Fanta och mig som blir gladast när han kommer innanför dörren ;) Vi får slåss om honom lite!

På tal om Fanta. Hon måste tycka jag är en riktig ragata! Sen Henke åkte har jag lagt hela min själ på denna lilla odågan. Hon råkar ju ha ett sånt psyke att ingenting biter på henne.
Men nu har jag gett mig fan på att hon ska bli bra och lydig! Å ta mig fan rent ut sagt! Det tar sig minsann.
Idag har jag lyckats lära henne att gå i trappen! Ingen konst kan vissa tycka. Men för Fanta har det varit det. Hon har nämligen fått panik. Ner har inte gått alls. Men upp har gått däremot med en jävla fart. Det har varit som ett streck uppför pga att hon fått panik.
Men nu pekar jag bara på trappen så går hon ner själv. Och sen kommer hon upp när man ropar. Och framförallt, det går lugnt upp och ner!
Så det känns bra att hon vågar gå i trappan nu. BRA FANTA! :)

Vi tränar även på att gå fot när vi är ute. Eller ja. Vi tränar även inne! Det sitter inte helt hundra, men jag måste nog säga att hon har blivit bättre iaf. Så det ska vi nog få ordning på med.

Hon är en riktig tiggare med. Ska det ätas något i tvrummet står hon och stenglor på dig hela tiden. Vilket gör mig galen! Det värsta jag vet är hundar som tigger.
Så nu har hon blivit portförbjuden i tvrummet när det ska ätas där inne.
Innan har man fått säga till henne 125 gånger, utan resultat. Hon har kommit in lika fort igen.
Men nu jäklar har en polett ramlat ner. För nu räcker det att man säger "gå" å pekar ut mot hallen så går hon och lägger sig där. Och stannar dessutom kvar tills man ropar på henne.

Så nog går det att få ordning även på henne. Det tar sin tid, men ack vilken bra vovve husse får när han kommer hem på helgerna :)

Smidigt att sätta upp små mål med. Den här veckans mål var att få henne att gå lugnt i trappen själv. Och det har vi ju uppnått!
Nästa veckas mål är att få henne till att gå fot ordentligt. Vi har ju redan smygstartat, men det ser lovande ut!
Sen klämmer vi in lite trick här och var. Hon kan om hon vill damen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0