Nu händer det grejor!

Ja nu har det hänt lite sen jag skrev här sist..

Som ni kanske kommer ihåg så skrev jag sist att jag och Henke skulle dra på en liten roadtrip på torsdagen förra veckan.
Vi var också iväg!

Vi var nämligen och hämtade hem vår nya pärla, en XC70!
Och jag kan bara säga att vi är sååå himla nöjda med den. Så skön att köra! Och automat med :) Himla skönt att slippa manuell tycker jag! Å Henke verkar tycka detsamma.

På torsdagkvällen var vi även och inhandlade en dubbelbur till hundarna. En bobur blev det! Så nu åker även hundarna säkert :) Känns tryggt!

Fredag morgon packade vi hund, häst, vagn, sele och alla andra tillbehör och begav oss till Vaggeryd. Tävling för mig och Cosmos stod på schemat.
Ellen var även med som groom. Tusen tack <3

Det var en underebar dag med sol och mycket värme. Nästan för varmt för hästarna tror jag!

Vi vart lite sena iväg och detta ledde förstås till att vi var sena på plats. Jag startade dessutom först! Vilket inte var sådär bra.
Jag vet så väl också att Cosmos behöver en hel del med tid på sig innan han coolar ner och kan jobba. Men han fick inte den tiden jag hade velat ge honom.
Utan jag fick köra in på dressyrbanan innan jag värmt upp klart. Damn tänkte jag!

Och som jag trodde kunde han därför inte visa upp vad han egentligen kan. Så det blev poängavdrag och det ledde till att vi fick en 2:a placering.

Sen var det dags för precisionen. Å där är ju bara Cosmos en klippa!
Han bara älskar precisionen! Å det gör jag med. Den är rolig.
Så där vann vi!! Så himla kul :) Den som kom 2:a låg 21 sekunder efter eller något sånt så det var gott om marginal :)

Så jag var helt klart nöjd med dagen. Att vi inte fick till dressyren var ju inte Cosmos fel. Jag vet ju att han behöver den tiden på sig på uppvärmningen. Så han gjorde helt klart ett bra jobb!
Min fina ponny <3

Henke var ju med och hade hand om Heffa. Vi tyckte hon kunde få följa med så hon fick lite miljöträning. Och hon skötte sig så bra! Inga problem alls :) Å tusen tack till Henke som följde med! Uppskattat verkligen <3

Annars har väl helgen varit ganska lugn. Varit en vända till Kalmar, jobbat, varit på påskmiddag, solat och flyttat upp allt från nedervåningen.

Renoveringen är i full gång där nere så här ser ut som kriget! Men man får väl försöka stå ut tills det är klart :) Förhoppningsvis blir det ju fint när det är klart :)

Nu blir det stallet! Körning av Cosmos innan det är dags att hem och sova. För ikväll blir det jobb :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0