Alltid är det något!

Ja det känns verkligen så. Är det inte det ena så är det ta mig tusan det andra!

Jobbade natten som var..
Var sådär lagom härligt då jag blivit sjuker. Så hade feber igår kväll och hela natten. Men det var bara att stå ut!

Kom hem och var borta och hämtade hundarna i hundgården. Å vem hoppar ut där på tre ben? Jo Heffa!
Jahopp tänkte jag.. Kollade henne och det visade sig att hon hade ett litet sår på höger framben precis på karpalleden. Svullet med förstås..

Så hem och tvätta av det och så sen tänkte jag att jag avvaktar med att ringa veterinär och ser om det lägger sig. Men nej det gjorde det inte!
Istället svullnade det mer och hon blev bara ännu mer halt. Öm hade hon också blivit och jag fick knappt inte röra det..

Ringde veterinären i Högsby och fick tid direkt nästan då dom var oroliga över att leden var skadad.
Så ner där och röntga och lite.
Jag var skitnervös över att det skulle vara illa.. Men efter ett tag fick jag svar och det visade sig att leden var hel, tack och lov!
Så hon blev hemskickad med antibiotika, smärtlindrande och vila tills hon är bra.

Ska på återbesök på måndag om det inte blir värre. För då får vi komma in imorn eller på fredag så får dom spola leden. Hoppas vi slipper det! Känns trist att en valp ska behöva vara med om massa knasigt hos veterinären..

Ikväll har hon även blivit dålig. Spyr och är väldigt hängig.. Men det är väl antibiotikan som påverkar.. Stackars lilla Heffa <3


Något som iaf är positivt är att renoveringen flyter på bra! Tapeterna som beställdes igår kom redan idag! Så snygga :)
Så det är målat där nere ikväll och imorn ska tapeterna komma på plats om allt går som det ska!! Så himla spännande :)

Vi vet inte ännu när golvet kommer hem.. Men har vi tur med det också så kommer det den här veckan. Så då kanske dom kan lägga in det på fredag eller i början av nästa vecka. Jag håller en tumme!

Nej men man kanske skulle försöka sova lite.. Känns som att sömn är en bristvara just nu.. Men det blir så ibland!


Kommentarer
Postat av: Annette Brååheden

Får verkligen hoppas de´ löser sej me´ Heffa o roligt att de´ går framåt me´ renoveringen i allafall :)

2011-04-28 @ 18:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0