Vart tog helgen vagen??

Ja det kan man undra! Den bara forsvann SA fort!
I lordags kom Emma och Anna tillbaka till ranchen ifran San Diego. Dom hade haft det toppen sa det var ju kul avslut for dem :)
Jag jobbade till 12 sen fixade jag iordning mig for att dra pa shopping med brudarna.
Forst blev det en westernaffar som har massa klader for de som gillar western. Fanns en hel del. Anna och Emma kopte ridjeans som kostar minst dubbelt sa mkt hemma i Sverige. Sa det var kanon for dem!
Sen vidare till ett kopcenter for att shoppa skor och lite. For min del blev det ett par svarta Converse. Och jag sager bara fy tusan vad billiga! Jag betalade 30 dollar for dem. Det blir ca 240 svenska kronor. Ja liiite skillnad pa att kopa dem har och hemma :P Sahar i efterhand kan jag tycka att jag nog skulle kopt ett par laga med :P
Blev ocksa ett par trasiga jeans. Sag dem pa enskyltdocka och tankte att dom ska jag ha! Perfekt att dom satt perfa pa mig med. Sa det blev ett kop dar med! De kostade ockstyp 240 svenska kr sa ja inte dyrt precis!
I samma affar som jeansen hittade jag mig en tubtop med. Bara en helt vanlig halvtrakig! Men det ar alltid bra att ha nar man strosar omkring. Gillade fargen med!
Sen blev det att leta efter solbrillor! Jag lamnade ju mina hemma i Sverige for att kunna kopa nya har ;) Man maste ju ha en anledning till att handla allt :P
Och antliogen, ja jag sager verkligen ANTLIGEN! Sa hittade jag ett par vita brillor. Jag har letat i minst 1,5 ar efter ett par vita brillor! Men har inte hittat nagra som jag tyckt att jag passat i.. Men har fanns dom! typ 60 svenska kronor for dem.
Sen hade jag shoppat klart.. Trodde jag! Da far jag syn pa The Body Shop! Dit maste jag sa jag.. Har en body lotion som ar pa sprayflaska typ med kokosdoft. Jag ALSKAR kokos som vissa vet! Sa var tvungen att ha en ny san tankte jag :)
Och ja den var ju inte dyr har precis. Hemma i Sverige betalade jag 165 kr for den. Har fick jag duschcreme OCH body lotion for 80 svenska kronor. Helt sjukt!!
Sa ja det var nog vad jag handlade. Men det rackte for den har gangen. For det lar ju bli mer shopping framover :P
Sen bar det av hemat for att fixa iordning sig lite och dra pa fodelsedagsfest. Erika och Ann fyllde ju ar sa vi var medbjudna dit hem till deras fiiina hus!
Hann inte spana in poolen men det lar val hinnas med :P
Blev bjudna pa god mat och massa chokladtarta och grejor. Det var 3 olika tartor och jag hade kunnat tanka mig att smaka allihop. Men jag fick en sa stor bit chokladtar ta upphavd sa ja.. Jag orkade helt enkelt inte med mer! Jag var matt som aldrig forr :p Men chokladtartan var hur god som helst! MUMS!
Igar var vi i Los Angeles och lamnade av Emma och Anna som skulle hem till Sverige igen. Nervost for dem om de skulle hitta ratt och allt sant. Och jag forstar dem!! Usch langtar inte tills jag ska hem :P
Sen bar det av mot galoppbanan. Vi var ju dar ett par timmar innan sa vi spenderade lite tid pa tivolit. Akte karuseller, at Hotdog Stick’s och sa klart glass! Det gick at i den varmen kan jag lova!!
Vi hade ju trevligt sallskap av barn med ;) tror det var kusiner till Amy eller nagot sant. Sa ja.. Barnkaruseller har vi akt sa det racker nu :P
Sen blev det att kolla racet da.. Jag blev ju sugen pa att testa nar  jag sag dem!! :P Men mja.. Jag far val halla mig borta fran det dar antar jag. Jag ar nog alldeles for lang!
Efter att det var avklarat drog vi in och at mat pa en Italiensk restaurang. Och sen jag kom hit har jag ju varit sa sugen pa pizza. Sa det blev det denna gangen. Och om den var god!? Supergod! Kanske till och med den godaste jag nagonsin atit. Sa det satt fint :)
Matta och goa drog vi oss tillbaka till galoppbanan for att ga pa konsert. Fraga mig inte vad bandet hette. For det har jag glomt. Men det var ett countryband iaf. Lite annorlunda men valdigt kul! Go musik och kul sallskap :)
Sen rullade vi hemat igen.. Jag var skapligt trott efter att ha hallit igang konstant sedan klockan 7 pa morgonen. Sa nar vi kom hem vid 11 pa kvallen sa somnade jag gott i sangen. Skont!
Idag har jag jobbat till 12.. Skont att sluta sa tidigt. Vadret ar kanon som vanligt och jag satt ute och solade lite forut. Underbart. Jag bara alskar det :)
Men snart ska jag ge mig ut pa en ridtur med Fuzz. Skont :) Han ar bara sa mysig den killen! Sa det blir nog fler turer med honom innan hemfard :)))
Nej nu far det vara nog med bloggandet for den har gangen :P
Ha det gott allihopa!
Kram

Kommentarer
Postat av: Jonna

Du verkar ha det grymt bra! Hade inte tackat nej till en visit. Definitivt inte med tanke på shoppingmöjligheterna (; haha.

2010-09-14 @ 15:25:52
URL: http://ewajonna.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja det ar verkligen toppen :))) Jag alskart’t!!! Hahah du ar sa valkommen sa sista veckan jag ar har! Bara hosta upp pengar sa drar vi pa shopping ;)

2010-09-14 @ 16:47:14
URL: http://pinglish.blogg.se/
Postat av: Jonna

Om det vore så lätt att det bara var till att hosta upp pengar (;

2010-09-15 @ 11:55:02
URL: http://ewajonna.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha ja! Da hade du antagligen redan varit har just NU ;)

2010-09-15 @ 16:33:07
URL: http://pinglish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0