Troooott!

Ah ikvall ar jag sa vansinnigt trott sa jag tror jag somnar pa stolen! Men men.. Ska forsoka halla mig vaken tills jag skrivit klart har :P
Igar rullade dagen pa alldeles for fort. Swea och jag tog en ridtur med Fuzz och Denim Motion. Denim blir bara battre och battre. Hon ar mycket lugnare nu nar vi ar ute och det kanns ju bra att det gar at ratt hall :)
Efter lunch blev det ett pass pa ridbanan med John. Gillar den mannen! Men ska man vara petig sa skulle han garna fa ha lite mer enrgi kanske. Men han gor vad jag ber honom om iaf.
Sen tog jag ett pass med Tugg. Skulle ta ett dressyrpass pa ridbanan tankte jag. Men sa blev det en tur runt i “skogen” forst. Och ratt vad det ar far Tugg fnatt och forsoker bocka av mig!?!? Alltsa Tugg?? Kan saga att det inte ar likt honom att gora sa :p Haha skitunge! Men de var inte sa farliga sprang sa jag satt kvar och skrattade mest at honom! Var val kul att komma ut kanske :)
Sen blev det iaf ridbanan en stund. Och dar visade det sig att han hade en hel del energi. Men det fick vi ordning pa till slut. Han ar faktiskt lite rolig att rida nar han ar pa G.
Efter jobbet skulle Terrie och jag dra till nagon ridsportsaffar. Men da en av unghastarna blev samre sa fick vi istallet ta ut veterinaren.
Hon var dalig hela dagen men vi tyckte hon repade sig dar ett tag. Men ack sa fel vi hade. Veterinaren trodde att hon fatt i sig massa sand sa det var darfor som hon madde daligt... Stackarn!
Idag blev det annu en tur ut med Swea och Denim Motion. Men jag tog Sled idag istallet. Han var lite roligare an Fuzz maste jag saga. Mera energi och lite smidigare variant ;)
Sen blev det lunchtime och jag laddade batterierna for eftermiddagen.
Swea och jag red ut annu en gang. Jag pa Violet och Swea pa Halo. Bada hastarna skotte sig bra. Tror Violet var trott efter gardagens jobb med Amelia :P
Ner och byta hast och sadlade Tugg for ytterligare ett dressyrpass pa banan. Samma energi idag hos honom och han tuffade pa riktigt bra. Idag kom vi till och med lite battre overrens! Det tar sig minsann :)
Sa efter jobbet var det tankt att Terrie och jag skulle gora ett nytt forsok med att dra till ridsportaffaren. Sa jag stressade med dusch och allt sadant. Men sa ringer Terrie och sager att hon kollat upp nar det stanger. Och jaha da stanger dom halv fem vardagar. Dalig stil! :P Sa ja det blev inga pengar forstorda idag heller. Attans ;)
Vi skulle forsoka dra ivag imorn eller pa lordag mitt pa dagen istallet. Sa vi far hoppas pa det. 3:e gangen gilt!
Nu vet jag inte vad jag ska gora.. Staderskor i huset som stadar sa sova ar ju inte att tanka pa :p Lite for tidigt for det med! Racker ju att jag vaknar innan klockan ringer varje dag trots att jag inte somnar jattetidigt om kvallarna. Hopplost!
Men man kanske skulle ta en liten promenad sa kanske dom har stadat klart lagom tills jag ar tillbaka :) Sa far det nog bli! I slowmotion.. For jag har traningsvark efter all ridning!!! Och imorn lar jag ha annu mer traningsvark!! Harligt. Da vet man att man lever iaf ;)
Ha det gott allihopa!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0