Ta vara pa det du har...

Satt och laste pa en gammal vans sida har pa natet.
Tankarna borjade ganska snabbt snurra.
Tank vad fort saker och ting kan ske. Fortare an du nagonsin kunnat ana.
Det ar sa sorgligt att lasa allt detta har.
Nog ytterst fa som kan forsta vad denna familjen tvingas ga igenom nu.
Ytterst fa som kan forsta hur den har familjen mar nu.
Livet ar bra orattvist.
Det sags att allt har en mening. Men vad ar da meningen med denna handelse?
Den tanken snurrar om och om igen i mitt huvud.
Jag finner ingen mening.
Bara att det ar sa orattvist att det alltid ska ske de fina personerna
som aldrig skulle gora nagon annan nagot ont..
Varje dag tanker jag pa allt detta.
Tanker pa familjen.
Din mor och din far.
Din syster och dina broder.
Och inte minst din flickvan och din son.
Och alla de ovriga i din omgivning.
Det ger mig gashud..
Sa alla ni som laser detta nu.
Ta vara pa det ni har.
Alla gnaller vi nagon gang om saker och ting.
Men nasta gang innan du gnaller, tank till en extra gang.
Kanske ar det inget att gnalla over egentligen?
Kanske ar det bara smasaker jamfort med hur andra har det?
Jag har iaf fatt mig en tankestallare efter att ha last vad denna familjen tvingas ga igenom.
Lev varenda dag som om det vore den sista.
En olycka sker fort..
Morgondagen kan vara svart.
Detta ar bara ord fran mig.
Ingenting kan nagonsin ersatta en manniska.
Men jag tanker pa er varje dag,
aven om jag sakerligen inte kan forsta hur ont det gor i era hjartan..
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0