Lillordag!

Det firar vi med lite Kahlua sahar pa kvallen! Kopte inte den vanliga denna gangen utan fransk vanilj. Den var god, men den vanliga ar nog ta mig tusan godare om jag ska vara riktigt petig. Men den gick tydligen ner den har med ;)

Men men. Nog om det!
Ja vad har jag gjort sen jag uppdaterade sist.. Det vanliga typ! :P
Men igar startade dagen iaf som vanligt med fodring. Jag har lart mig vad alla hastar ska ha nu pa morgonen. Alla 53!!!
Men sa igar nar jag kom sa hade dom ju andrat om alla foderstaterna. Jahopp.. Tack for den tankte jag! Sa nu tar det ju lite langre tid att fodra an vad det gjorde innan. Nu maste man ju liksom titta igenom listorna.
Sager bara TUR att jag lart mig namnen pa alla hastarna iaf! :P Annars hade det varit mer eller mindre kort..
Sen blev det de vanliga med folen och unghastarna.
Fick ett samtal fran Swea som undrade om vi skulle ta en ridtur med Denim och Sled. Klart de ju! Sa jag begav mig up till stallen och fixade iordning Sled lite snabbt. Nar vi ska ga ut ser vi att Denim haltar som bara den?? Tillbaka med henne och av med sadel och trans fran Sled. Dumt!
Men istallet undrar Terrie om jag kan rida Copper Canyon. Jo men absolut :D
Sa det blev ett pass med honom pa ridbanan. Om jag gillade honom? Alskar honom redan!! Det var en palle sopm foll mig i smak :)
Efter lunch blev det en ridtur med Violet ut i skogen. Hon var val ungefar lika galen som vanligt :P Men det gick ju det med. Jag satt kvar aven denna gangen :)
Sen sadlade jag Mouse for att rida henne for forsta gangen. Blev ett pass pa banan nere. Maste ju anvanda den lite iaf nar Bill ar sa snall och sladdar den sa fint at mig!!
Och joda Mouse skotte sig hon med. Men hon skiljer sig verkligen fran de andra hastarna.
Hon ar lite den varianten att man far hitta ratt knappar. Men det tog sig ganska snabbt sen kom vi ratt bra overrens:) En trevlig liten dam med en hel del energi. Och det gillar jag!
Sen var denna arbetsdagen slut och jag var sket slut med! Tar pa kuskens krafter att vara ryttare har jag markt!
Efter jobbet blev det iaf en tripp till affaren med Terrie. Och jag shoppar alltid sa jakla mkt!!!! Men man far ju passa pa. Finns ju sa mkt man vill testa nar man ar har. Sa jag tycker nog att jag far shoppa pa ;)
Och mamma om du laser det har. Var stolt over att din dotter ater :D Och klart jag vet att du ar stolt over mig!! Hoho!
Idag har man jobbat igen da.. Dagarna gar ju sa fort! Snart fredag igen. Undra vad denna helgen har att erbjuda :)
Har iaf ridit Copper idag igen. Idag kandes han bara annu battre. Sa himla underbart! De som sag oss tyckte ocksa det sag bra ut sa helt at skogen var det val inte antar jag :P
Sen blev jag av med dressyrsadeln da Amelia skulle trana med Violet. Sa da slangde jag pa Tugg en westernsadel och tog en tur ut i skogen och lite runt om med honom.
Han skotte sig den lilla skrutten! Och ja denna gangen forsokte han inte bocka av mig ;) Haha!
Nu ikvall har jag inte gjort mkt mer an att atit mat. Kollat lite pa favoritprogrammet med, House Hunters. Kan bara inte sluta titta pa de! Far aldrig nog :P Haha.
Men nu ska jag ta mig en dusch innan jag kryper ner i soffan igen :) Far se om Amy kanske kommer nat ikvall med. Hoppas hoppas :)
Ha det gott!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0