Framme!!

Ja manga har messat och ringt och undrat om jag ar framme. Ja sa klart ar jag det :) MEN det var ingen latt resa hit..
Halvsju i tisdags bar det av fran Malmo till Kopenhamn med tag.
Det var inte svart att hitta pa flygplatsen utan det gick bra. Vid incheckningen traffade jag en tjej fran Skane som jag pratade med. Val pa flyget visade det sig att vi skulle sitta bredvid varandra!! Perfekt :)
Resan till New York gick bra. 9 timmars flyg men joda det fixade jag!
Val framme i New York fastnade jag i tullen. Blev vidareskickad och hamnade pa forhor inte mindre an 4 ggr.. Inte kul precis men vad skulle jag gora. Det var bara att gilla laget.
Under 3:e forhoret sa dom att dom inte kommer slappa in mig i landet. Dom hade aldrig varit med om att en svensk tjej kommit for att stanna 3 manader.
Chockad och halvt vansinnig bet jag ihop och gav mig inte. Skulle jag alltsa fa vanda hem till Sverige igen??
Jag samlade mig for en fjarde dust med tullen och gav mig inte. Jag skulle bara in. Sa jag fortsatte att trotsa dem och nog fasen gick det till slut!
Efter detta tog jag mitt bagage och letade upp min gate dar mitt plan skulle avga ifran 5 timmar senare. Slog mig ner pa en stol och dar brot jag ihop totalt. Just da ville jag bara forsvinna. Det var hemskt. Jag satt ensammen pa en flygplats i New York och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Jag tjot och tjot innan jag ringde min allra basta killkompis.
Han horde knappt vad jag sa for jag var sa chockad over allt. Men till slut lugnade det sig och vi kunde prata med varandra. Jag kan bara tacka! TAck for att du finns!!
5 timmar senare satt jag pa flyget pa vag till Los Angeles. Det var en jobbig bit men jag klarade aven denna. Tio pa kvallen var jag framme pa flygplatsen. Mycket trott da jag knappt sovit nanting pa hela resan som sammanlagt tog 23 timmar.. Hua!
Jag motte upp Terrie och sen akte vi till ranchen. Och har ar jag nu!
Har hunnit jobba tva dagar och det ar bra.
Men det ar valdigt varmt sa det ar tubngt att vara i solen hela dagarna. Jag brande mina axlar och rygg redan igar, forsta dagen. Men sant ar livet.
Det blir mycket bad och dusch av hastarna. Det ar vad jag styr med pa formiddagarna och sen pa eftermiddagarna blir det ridning.
Anna och Emma fran Sverige ar har nu och det kanns skont! Har man nagra att prata med innan man har kommit in i allt. Dessvarre drar dom hem om ca en vecka. Men det ska nog ga fint :)
Jag saknar manga av alla dar hemma. Men varje gang det kanns tungt sa tanker jag pa alla fina ord och styrkekramar jag fatt av er. Jag kommer klara detta och snart ar jag hemma igen :)
Om nagon vill prata pa skype sa ska jag fixa konto dar nu tankte jag!!
Klockan ar nu halv sex pa kvallen har. Hemma i Sverige ar det val natt ;)
Ha det sa bra allihopa!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Lotta Haag

Oj Malin vilken resa, men det kommer du att fixa:)Sköt om dig och ha en bra födelsedag.Kram Lotta

2010-09-03 @ 07:18:35
Postat av: Anna

3 månader går fort, de fixar sig :) Halv tre nattetid om du ville veta ;)

2010-09-03 @ 18:32:50
Postat av: Elisabeth

Det är bra Malin!! Det går att tjata sej till ALLT!! Du kommer att klara dej kanon! Kram

2010-09-04 @ 09:28:05
Postat av: Malin

Lotta: Haha ja det blev visst de! Ja jag hoppas att jag kommer fixa det :) Men an sa lange kanns det mesta bra iaf :) Kram



Anna: Ja det gor val det :P Haha I know ;) Skiljer ganska exakt 9 timmar :)



Bettan: Haha ja jag har ocksa hort det ;) Kramar

2010-09-06 @ 17:12:30
URL: http://pinglish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0