Bra dag!

Ja det har verkligen varit en bra dag! Mkt positiva saker har skett :)
Startade dagen som vanligt med att fodra alla hastarna. Uppe och nere! Precis som vanligt!
Slangde ut ett par av dom dar nere och sen kom hovslagaren for att fixa ett par av unghastarna och en folis. Gick ratt sa bra. Lite ostabilt har och var men dom var anda duktiga :)
Vidare upp for att slanga ut ett par hastar dar. Swea ska tavla i helgen med sa jag hjalpte henne med att smorja lite sadlar och trans.
Sen var det dags for lunch. Och idag blev det inget proteinpulver till lunch. Utan Katie hade kopt med Mexican food sa ja da blev man bjuden pa de. Lyx ;) Blev nagon kycklinghistoria for min del. Ja jag vet att jag at kyckling igar med.. Men kan inte ra for att jag tycker det ar saaa gott :P
Efter lunch blev det bad av hastar som ska tavlas imorn. Tur dom ar snalla sa det gar snabbt och smidigt!
Ner igen for att borsta lite hastar som skulle tranas. Unghastar da! Ja dom blir battre och battre pa att sta stilla. Men det ar en av dom. Den gillar jag mest, fastan han forsoker bita mig 67 ggr om dagen :P Bara gillar honom helt enkelt. Nat speciellt med honom! Kanske for att han ar lite busig ock knasig som mig sjalv? ;)
Sen var det bara eftermiddagsfodringen kvar.. Och ja det var min dag det pa jobbet! Dessvarre har jag haft sa mkt att gora idag sa jag har inte ens hunnit rida :O Far hoppas det hinns med imorn istallet :)
Idag var Carl har. Antligen fick jag lite cash av honom!! Jag hade ju oturen att komma hit just nar han reste ivag. Sa darfor fick jag dem inte direkt som det var tankt. Men idag kom han hem sa nu ar jag lite rikare :P
Hans fru var aven har. Och jag fick klart besked idag med att sa klart ska jag fa stanna i stora huset nar Emma och Anna aker hem till Sverige. TACK OCH LOV!! Dar kanner ja mig verkligen som hemma. I det lilla kanns det bara urk!! Sa nu kan jag pusta ut och ta det lugnt :)
Imorn ska vi aka och kolla pa nar Swea tavlar tror jag Terrie sa! Sa det blir kul :)
Och pa sondag ska vi aka och kolla nar en av Bills hastar tavlar. Sa da blev jag erbjuden att haka pa ocksa! Sa wihooo! Sa himla skont att ha nat att gora sager jag bara :D
Efter jobbet idag smallde jag i mig en halv Ben & Jerry. Oops! Om jag madde bra efter!? Oh ja! Sa pass bra att jag tog mig en joggingrunda pa det. Daligt samvete for all glass!? Oh nej hur kan nagon tro det :P Haha!
Nu ska jag ta mig en dusch och efter det fixa lite mat. Ska satta mig i solen ett tag och bara njuta innan det blir lite tv. Ingen mer glass iaf! :P Maste tanka pa figuren sa att ni i Sverige inte far hem en tjock Malin!! Det vore synd..
Lite nya bilder kommer har med!
Ha det gott!
Kram
Uteplatsen vid stallet :)
Ena stallet uppe
Skotselspiltor nere

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0