Upp & Ner va de ja!

Ja jakla upp och ner det har varit idag da.. Jag hade borjat planeringen infor helgen.
Meen nej det sket sig!
Idag var iaf hovslagaren pa plats. Vi betade av listan pa nagra valbehovliga. Och det ar ju lustigt! Varenda gang han ar ute har vi sadana intressanta diskussioner. Verkligen om allt och inget! Haha.
Han holl pa att avlida idag med tror jag. Berattade att det var exakt en manad idag tills jag drar hem till Sverige igen. NOOOOO skrek han! Haha. Han tyckte minsann att jag skulle stanna har.
Men efter 3 kvart nar jag vagrade gora hans jobb antar jag att han hade lust att skicka hem mig omedelbart bums ;)
Men vad tror han. Jag har ju ett liv hemma med. Mkt som ska goras nar jag kommer hem. Och saknar ju mina djur och mina vanner och ja alla! Klart jag inte kan bosatta mig har resten av livet for att han vill ha nagon att tjata med nar han kommer hit.
Jag lovade honom att skicka over en ny svensk brud som ar minst lika go och glad som mig! Ja det gjorde ja forstar ni!
Skulle ridit Copper idag. Men sa blev det inte. Istallet fick han ett valbehovligt bad efter klippningen igar. Onskar det vore sa hemma i Sverige nar man klippt hastarna, att man kunde ge dem ett bad. For det ar fasen va det gor skillnad!
Sen skulle Terri och jag dra till Ventura. Men nope sa blev det inte. Fear No Evil hade kolik sa det blev veterinaren ut istallet. Hopplost! Stackars pallen..
I helgen skulle jag egentligen tavla Copper. Men han ar inte okej :( Sa det blir ingen tavling for varan del. Attans. Hade verkligen varit kul att tavla lite dressyr. Var ju ett par ar sedan man tavlade i ridning trots allt.
Men hastens basta gar ju fore forstas! Vi kan bara hoppas att han battrar sig :)
Men pa sondag star Halloweenfest pa listan iaf!!! Jag, Christine och Amy ska ut och gora nagot utestalle osakert ;) Dessvarre vet i tusan om jag tanker spoka ut mig mer an vanligt! Det finns ju andra som gor det sa bra.
Ja det var val min dag det. Lite mer upp och ner an vanligt. Men sa ar det ibland. Dagen har inte varit dalig iaf :)
Jag har sa himla stora planer med mitt liv nu kanner jag. Jakla ideer! Det bara ploppar upp en efter en. Bade pa gott och pa ont. Men ibland far man faktiskt vara lite egotrippad och tanka pa sitt egna basta. Tyvarr!
Men hur man an gor. Sa tror jag iaf att det kommer bli bra.
Jag menar. Jag kommer inte ga att do! Det har jag inte planerat. Jag kommer finnas dar for alla mina vanner, 24 timmar om dygnet. Bara att det ar en liten bit bort.
Och man kan alltid ta bil, buss, tag eller sparkcykeln och komma pa besok. Och jag kan gora detsamma. Vilket jag kommer gora. Sjalvklart! For alla mina kara vanner. Ni forstar ni betyder sa mkt for mig! Ni finns alltid dar for mig nar jag behover er. Bara vantar pa mig. Och detsamma gor jag for er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0