Oj da!

Igar vaknade man upp till en ganska disig morgon har. Meeeen tankte jag. Ska det inte bli nagon sol idag eller?? Jo det ska det visst tankte jag och drog pa mig mina shorts. Da maste det bli sol!
Ut och borjade jobba och Terrie och jag hade en diskussion om det skulle bli regn och aska eller sol. Sol skrek jag forstas! Men nae det trodde inte hon.. Men jag hade ju bestamt de! Sa jag stod fast vid sol.
Och ja vid lunch sken solen som bara den! Och hett.. Ja det var det kan jag lova.
Var lite besviken over att behova dra pa mig ridbrallorna efter lunch. Men bara att gora att. Skulle ju rida iaf!!
Foprst blev det ett pass med Woodford Rocks.
Denna dagen skotte han sig alldeles utmarkt. Kandes valdigt fin och fattade bada galopperna korrekt utan nagra konstigheter.
Sa ja det tar sig! Bitarna borjar falla pa plats nu. Sa ja nu ar han inriden! ;)
Nasta vecka blir det att filma honom. Seeeeen hoppas vi pa att hitta nagon bra manniska som vill ha honom att lulla omkring pa :)
Efter detta var jag asvarm. Svetten rann som vanligt!
Men det var bara att ge sig upp for att rida Copper Canyon. Pa vagen upp tankte jag pa hur gott det skulle vara med glass i varmen. Men icke sa nicke. Efter jobbet far det bli!
Kommer upp till stallet och dar moter jag staderskan. Sa fragar han om jag tycker om glass? MALIN ALSKAR GLASS! sager jag!
Och vips sa star man med glass i naven!
Hohooo! Lyckliga jag ;) Tackade honom sakert 4 ganger eller nat for den dar glassen!! Haha ja sa glad var jag. Som ett litet barn ungefar.
Himla snallt att kopa med det och bjuda oss pa de tyckte jag!
Copper skotte sig ocksa valdigt bra fktiskt. Pressade oss lite extra denna dagen och han kanns pa nagot satt mycket fraschare nu an vad han gjort tidigare.
Mycket mera energi framat och det gillar jag!
Sa det var en nojd Malin, men svettig, som ledde in Copper efter passet.
Precis nar jag slutat jobba sa gick strommen har pa hela ranchen!? Grattis tankte jag som precis hade loggat in pa facebook!
Men det tog nog bara en minut sa var den tillbaka. Tur!
Kikade lite och sen drog jag bort till huset for att fixa iordning mig.
Dar vantade Amy och Amelia och berattade for mig att vi inte hade nagon strom!! Men va fan! I stallet var den ju bara borta nagon minut!? Japp! Men det var stallet de..
Men hur som helst sa tog jag en dusch och lite under tiden som nagra forsokte fa igang strommen.
Sen kom vi ju pa att jaklar! Glass i frysen ju!
Sa den kakades upp fall ifall strommen skulle vara borta alltfor lange ;)
Men man marker verkligen vad beroende man ar av strommen! Man kommer pa sig sjalv hela tiden att fan fan fan!
Amy fragade om jag var fardig for att aka. Ah visst ska bara fixa haret lite snabbt svarade jag. Sprang upp och skulle blasa haret och?? Ja men va fan skrek jag!
Da hor man ett skratt nerifran och en rost som sager Hartorken?? Ja det var Amy som var rolig de!
Sa ja. Jag fick helt enkelt aka ivag med blott har! Men det torkade pa vagen iaf :)
Vi drog lite snabbshopping pa vagen. Blev inte sa mkt inhandlat. Men lite underklader lyckades jag samla pa mig iaf :) Himla nice! Och ja.. Dom kostar ju typ ingenting har! Sa da far man passa pa!
Sen drog vi vidare for att mota upp Christine pa BJ's.
Det var en jakla massa folk sa vi fick koa i ca 20 min!! Men det gick ratt fort. Det var ju en varm underbar kvall och med dessa brudar kan man ju inte ha trakigt! :P
Kom in till slut och fick ett bord i en horna. Valdigt mysigt stalle med bra musik och grejor!
Bestallde in lite drinkar och jag hittade verkligen en favorit. Lime in the Coconut hette den. Och ja som ni hor sa var det lime och kokos. Men aven lite ananasjuice i. Och FY FAN vilken kombo! Verkligen en drink for mig :))
Put the lime in the coconut!
Sen blev det kak da och det var inte samre de. Det blev lite blandat. Sandwich, pizza och nagon annan kycklinghistoria. Inte dumt! Pizzan var helt fantastisk kan jag lova! Sla det Sverige!!! ;)
Men sa var det ju en italiensk restaurang med sa det vore ju fy skam om de inte kunde fixa en pizza pa ett bra satt! :P
Vi satt dar i ett par timmar iaf sa detta dar med att vi hade tankt kolla bio efter rann ut i sanden. Ingen av oss tankte pa hur fort tiden gick sa ja vi skippade bion.
Istallet bestallde vi in lite efterratt att mumsa pa ;) Var en cookie som var varm och sen med vaniljglass over. Livsfarlig!!
Efter detta var vi typ sa pass matta att vi inte kunde rora oss. Men vad gor de om 100 ar ;)
Tror dessvarre att jag maste springa runt hela Californien nu for att branna alla dessa kalorier!
Nar vi kom hem hoppades vi pa att vi fatt tillbaka strommen. Det sag ljust ut nar vi kom. Alla de andra hade strom sa bra tankte vi. Da loser det sig nog!
Men naha.. Nar vi kom in i huset sa hade vi ingen strom!! Vi var de enda pa hela ranchen som var utan. Tack for den da!!
Ringde ut en som skulle forsoka fixa det hela. Men det gick inte :(
Sa Amy och jag fick sitta dar med tanda ljus och ficklampor. Haha herregud! Som pa stenaldern eller nagot :P
Sa idag fick jag ata frukost med tanda ljus. Lite mysigt var det val men nja. Jag vill nog ha tillbaka strommen!
Solnedgangen pa baksidan :) Myyys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0