Spark i skallen= Inte bra!

Ja planeringen for gardagen sprack ganska fort. Nagon ridning var det inte tal om.
Klippte en av hastarna och har rakar dom ju huvud, ben och ja alltihop pa hastarna! Sa jag satt hukad och klippte ena frambenet nar hasten plotsligt sparkade till mig med bakhoven rakt i tinningen!
Om det gjorde ont? Jo jag kande att jag levde iaf! (Svinont!)
Sa pa med is pa att och sitta ner ett bra tag. Kande hur skallevarken kom och den var allt annat an behaglig. Jag kande att jag bara ville ga hem och lagga mig. Men agaren till ranchen och de andra tyckte det var battre att dra till sjukan. Just in case!
Sa ja vi drog ivag pa en tripp, Terri och jag.
Men allt stod ratt till som tur var. Hade tur i oturen kan man saga. For detta kunde verkligen gatt illa. Sa jag far vara glad over att jag klarade mig med "bara" huvudvark.
Men det ar ju inte klokt vilken prisskillnad det ar pa att ga till sjukan hemma och har. Detta kostade 1600 svenska kr!! Det kostar att ligga pa topp vettni!
Blev inte mkt mer gjort denna dagen. Ligga hemma och bara ta det lugnt. Vilket inte ar det basta jag vet. Sa jakla rastlos!
Idag vaknade jag upp med annu mer huvudvark an igar. Grattis tankte jag! Men tankte att eftersom det ar sista veckan ska jag iaf forsoka jobba. Och jag ville klippa klart hasten som jag inte fick fardigklippt.
Sa jag traskade ivag och borjade morgonfodringen.
Dessvarre slutade det inte sa bra da jag kande hur huvudvarken bara blev varre och varre. Och till slut borjade jag aven ma illa.. Sa bara att hem igen och lagga sig och vila. Somnade till slut och vaknade inte forran nu i eftermiddag.
Kanns sa jakla vardelost att ha sovit en hel dag typ! Hua. INTE likt mig. Men vad gor man i sadana har lagen?
Nu mar jag skapligt iaf. Huvudvarken ar battre men den finns dar. Men lite ljusning finns det ju iaf!
Sa jag hjalpte Ivan med lite grejor har nu i eftermiddag. Stackarn har fatt gora alla mina sysslor+ sina sysslor nu nar jag inte kunnat. Kanns ju inte sadar!
Lite gulligt med att han sa att han kommer sakna mig massor nar jag drar hem till Sverige igen! Ja ni forstar att han sa till och me att han kommer grata nar jag drar hem! Haha han ar ju for go!
Men tyvarr kan jag inte stanna har. Aven om jag verkligen vill det..
(Elin har namligen sagt att hon borjar ga pa droger om hon maste ta hand om hastarna 3 manader till!) Och det vill vi ju inte!
Nej nu ska jag vl krypa ner i soffan igen.
Imorn skulle Amy och jag dra till Disneyland var det tankt. Men jag vet inte om jag kommer klara av alla de karusellerna. Sa det kanske blir Universal Studios istallet. Men det ar ju inte dumt de heller :)
Ha det gott allihopa!
Bra lat! Men lite synd att stackaren har en sa kass frisor att ga till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0