Toppen!

Flög upp ur sängen idag på morgonen å skrek samtidigt HELVETE! Jag har försovit mig å ska börja jobba 7 å hinna till hästarna å allt innan jobbet tänkte jag.
Letade förtvivlat efter min mobil som låg nere vid fötterna (?)
Kollar klockan och ser den står på 5.40. Hmm. SEN börjar jag tänka efter och inser att det är Elin som har hästarna denna morgon och jag börjar jobba 10.00. Bra där. Varför är man inte förvånad?

Försökte somna om men det gick inte. Jag var klarvaken!
Så jag messade till Elin att jag kunde fixa pållarna å så blev det en promenad upp till stallet. 6.20 sådär. Kändes jäkligt bra i det underbara vädret som va.

Sen blev det jobb 10-18. Åkt dit med världens skallevärk och yr som bara den. Kändes inte sådär bra. Men det var bara att bita ihop och köra på.
Fullt jäkla ös var det på fiket idag! Vi har ju stängt imorn så folk handlade som tokar för att klara morgondagen. För jag menar. Hur ska dom annars klara en dag utan oss!? Ja precis!

Sen blev det en vända hem till chefens fru med barn. Fick ju nämligen in en viktig beställning som var tvungen å levereras;)

Å sen bar det av till Christer och Annelie. Så hjälpte henne och lite sen bjöds det på te. Mycket gott!

Hem för att byta om snabbt som bara den. Å så upp till byn igen för att ta en körtur med Anna och pållarna. Snacka lyx när man kommer dit och hästarna står klara i stallgången! Tackar för det Anna! <3
Men lagom tills vi skulle ge oss ut började regnet ösa ner och åskan drog igång med. Mindre kul!
Efter att ha stått där ett tag så avtog det. Ja det nästan slutade till och med! Så vi gav oss ut.
Hann ner till Konsum sen började regnet ÖSA ner igen. Grattis!
Så det blev en tur runt Solviken bara. Men fy helvete vad blöta vi vart. Både vi och hästarna.
Frusena var vi också kan jag säga. Jag hade varken regnjacka eller luva. Trodde den jackan stod emot regn. Men det gjorde den inte! Nästa gång kör vi på regnstället..

Nu har jag tagit en varm dusch. Skönt! Har en liten sjukling hos mig ikväll med. Stackare som blivit sjuker. Undrar just vem som kan ha smittat honom med den där hemska förkylningen. *Visslar*

Imorn bär det av till Öland för Cosmos och min del. Ska till Tina och Egon och träna i två dagar. Jag bara längtar! Ska verkligen bli superkul. Hoppas bara på att vädret inte blir allt för dåligt.

Jag undrar bara hur jag ska hinna med allt. Ska vara ifrån Målilla 9.30.
Saker jag ska hinna med innan:

* Packa kläder och liknande
* Släppa ut pållarna
* Smörja selen
* Packa sele, skydd, täcken m.m.
* Lasta vagnen
* Göra Cosmos fin

Å ja. Ni hör ju. Kan säkert komma på lite till. Tror egentligen inte jag har tid att gå och lägga mig ikväll.

Nej nu får det vara nog. Ingen som kommer orka läsa detta enorma inlägg!

Bye bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0