Som fisken i vattnet!

Ja idag bar det av mot Kalmar då. I spöregn. Alltid lika givande!

Blev stopp i Kalmar för att dra en lååång vända med Anna på Ikea. Kul! Jag som inte skulle handla nåt kom ut med lite också. Hoppsan!

Sen kom Kristoffer tillbaka med bilen så vi kunde lasta in alla möbler å grejor som hade inhandlats.
Vi hade 3 ÖVERFULLA vagnar fulla med grejor. Det var knappt att vi fick med oss allt:P

Sen blev det Rasta för att käka lite. Å efter det drog jag och Cosmos över till Öland. Å Anna och Kristoffer åkte hem åt andra hållet.

Först blev det ett pass med Cosmos på gräsbanan. Först körde jag och sen testade Egon honom. Kändes rikitgt bra faktiskt. Vi fick mycket beröm!
Han tyckte att jag hade jobbat honom väl och att han var himla fin i sidorna. Liksidig. Sällan man ser så liksidiga hästar sa han. Sen fick jag även beröm för att han är så trygg och lyhörd.
Så ja behöver jag säga att jag är nöjd!?

Sen blev det att plocka in Dajmond och Picatcho. Parkörning stod på schemat!
Blev en tur i skogen. Egon körde och jag agerade groom. Blev bus i skogen och ja det gick undan kan jag säga! Ett jäkla tryck när dom drog iväg i galopp. Underbar känsla!

Cosmos och Picatcho går nedanför mitt fönster här nu. Dom stormtrivs tillsammans. Skönt för Cosmos och slippa dom där hemma kan jag tro. För i den hagen är inte alla pållar så snälla mot honom. Tyvärr!
Men här går han och Picatcho tillsammans och äter tätt, tätt intill varandra! Så söta:)

Nu ikväll har det bjudits på hemmabakad pizza och efterrätt. Lite vardagslyx;)
Tina och Egon är så himla trevliga. Roliga med! Vi pratar och skrattar här så ja både Cosmos och jag trivs här kan jag säga!

Imorn är det upp tidigt för att tömköra ett pass. Sen blir det en tur med Cosmos och Dajmond i par. Då ska jag få köra!! KUL:D
Sen ska vi till Aledahls ridcenter å lite. Kommer nog bli en toppendag!

Nej nu ska jag försöka sova! Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0