Mardröm!

Har varit en ganska lugn helg. Jobbhelg med så inte så konstigt kanske.

Ledig i fredags iaf. Fört blev det läkaren. Äntligen! Togs lite prover och så. Men inget konstigt som visades där. Så ska tillbaka måndag för att ta fler prover och så blir det magnetröntgen i veckan med.
Så det är väl bara att hoppas på att dom hittar nåt.. För migrän var det nog inte. Å det har jag ju misstänkt med att det inte är. För det känns inte så..

På kvällen blev det lugnt iaf. Satt hemma och kikade lite tv och hade det mysigt. Jag somnade typ till slut. Lite trött!
Mitt i allt ringer min telefon. Skyddat nummer..
En utländsk kille som skriker att han kört på en av mina hästar å att den ligger på Vetlandavägen. Jag blir chockad och säger att ja kommer upp direkt! Så ja slänger mig ur sängen och skriker i panik till Martin att vi måste åka till stallet för att någon har kört över en av hästarna.
Sen springer jag nerför trappen å ut i bilen samtidigt som jag ringer Elin. Chockad och med gråten i halsen berättar jag att hon måste åka upp till stallet för att någon kört på en av hästarna!!

Så Martin och jag slänger oss i bilen och drar upp. Micke och Elin slänger sig i deras bil och drar upp. Men väl där hittar vi ingen olycka. Det är helt dött.
Vi åker bort till stallet för att kolla om någon häst fattas. Men nej. Där står allihopa och tittar på oss.
SVIN som ringer och ljuger om en sån sak. Det är inte normalt. Det är så sjukt så det finns inte. Det finns liksom inte ens i min värld att man skämtar om sånt! Ja jag finner inga ord. Sjuka människor!

Hela denna kvällen var helt förstörd sen. Det enda jag gick och tänkte på var vem, vem, VEM det var som ringde och låg bakom detta.
Kan inte fatta det fortfarande..

Lördag och jobb! Var en del att göra. Men jag hann med vad jag skulle iaf. Som tur var! Hur som helst en bra lördag. Hade många trevliga kunder inne denna dagen med. Det blir man glad av!

Kom ifrån jobbet vid 15.30 ca. Underbart väder! Solen stekte som bara den. Kunde ju nästan inte bli bättre. Så jag drog hem och på med sommarkläderna sen en vända till stallet. Dessvärre blev det inte mycket gjort med pållarna. Lite mys ute i hagen bara.

Även denna kvällen blev lugn. Seg som kola!
Så det blev ännu en kväll framför tvn. Undrar vad som hänt med mig! Inte vanligt att jag håller mig såhär lugn som jag gjort på sista tiden:P Men det kanske är nyttigt det med.

Nu hade jag tänkt att dra till stallet. Men regnet började just ösa ner. Mer än någonsin typ! Trist. Men får hoppas att det inte håller i så länge. Solen ska ju skina när jag är ledig!

See you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0