Borta bra, hemma bäst!

Då var man hemma i Målilla igen. Alltid skönt att komma hem igen efter att ha varit borta. Hur bra det än är borta, så är det alltid bäst hemma. Går nog inte komma ifrån.

Dagen startade med att klockan ringde vid 7. TRÖTT var första tanken. Men bara å bita ihop och ta sig upp. Så blev det frukost med Tina och Egon under tiden som vi satt och kikade på pållarna utanför köksfönstret och planerade dagen.

Efter det blev det ett tömkörningspass med Picatcho. Så himla häftig shetlandsponny alltså! Vilken gång. Helt underbar att titta på. Galoppen var bäst! Man kunde liksom bara stå där och njuta av hans gång. Inte likt en shetlandsponny precis!

Sen blev det ett tömkörningspass med Cosmos.
Vi fick en hel del hjälp och många bra tips. Så nu ska vi inte ligga på latsidan mer. Ska bland annat få lite mera bjudning hos honom och träna lite mera med formen. Så att han orkar gå i en stadig form. Inget trycka ihop eller nåt sånt. Utan bara en lagom stadig form i ett ganska friskt tempo och med bra bjudning.
Man såg på honom att när han väl kom dit han skulle så trampade han på skitbra! Sån himla skillnad!
Så det är bara att ligga i nu. Ska bli kul!

Sen selade vi Dajmond och Cosmos för att dra ut och köra par!!! Så himla kul och spännande. Cosmos är ju alltid med på det mesta. Så vi misstänkte att det inte skulle bli någon konst. Men man kan ju aldrig vara rikitgt säker.
Lugn som en filbunke stod Cosmos och sov under tiden som vi spände för dem framför vagnen. Cosmos i ett nötskal!:P

Vi skrittade iväg och Cosmos tyckte mest det var konstigt att Dajmond gick bredvid honom. Dutchess brukar ju gå bakom sa han?
Men efter sådär 4 steg så var det inget konstigt längre. Inte rädd för stången eller nånting.
Så vi skrittade och travade lite och ja. Han gick där som om han inte gjort annat. Det är min Cosmos det!
Sen tog jag över tömmarna och körde lite. Underbar känsla!!
Inte nog med att jag satt där och körde Cosmos i par för första gången, den vagnen dom har alltså! Inte dåligt fin. Vill ha, vill ha! Men den kostar ju lite med.. 

Sen blev det en tur med maratonpållarna, Dajmond & Freja! Å där snackar vi tryck. Jag tyckte det gick undan igår och var tryck på att. Men idag var det värre kan jag lova. Så jäkla kul! Å ja. Jag fick hålla i mig när vi gjorde helomvändningar. Men svinkul? OH ja! Lätt att jag vill göra om det! 

Å efter denna turen så var alla hästarna motionerade. Å klockan var bara 11. Kändes skönt att ha fått så mycket gjort på förmiddagen. 
Å det innebar att det var dags för mig och Cosmos att packa ihop alla våra saker, lasta vagn och sedan åka hem till Målilla igen. Lite tråkigt kändes det. För både Cosmos och jag trivdes bra där i Hjältäng. Men som Egon och Tina sa. Vi får ju komma på besök flera ggr:) Å det kommer vi absolut göra!

Resan hem gick bra. Men jag fick världens sprängande huvudvärk när jag åkte därifrån. Inte så härligt. Så det blev raka vägen hem. Endast ett stopp i Kalmar för att köpa lite dricka. Men inte släppte huvudvärken för det.. 

Väl hemma hade jag ju lovat Myrra att rida Cosmos idag. Så Cosmos fick gå en runda i skogen. Å hej och hå vad det gick undan ibland. Men Cosmos verkade tycka det var kul. Gick på som bara den. Härligt att se. 
Så Myrra och han lär bli ett duktigt ekipage. Kul:) 

Nu är man hemma efter att ha plockat in allt på sin plats. Är ju en hel del man har med sig när man åker iväg. Man skulle pyssla med ridning istället. Då är det bara häst, sadel och träns. I körningen är det ju sele med MASSA remmar, vagn  och allt annat. Tar lite mer plats och tid. Men det är ju värt att!

Nu ska jag bege mig till Rosenfors. Käka lite fruktsallad och lämna transporten och så. Gyttans!
Sen ska jag ta kväller. Blir en lugn kväll då det är jobb imorn. Å darling jobbar:( Men imorn ses vi:)

Bye bye!


Picatcho med sin underbara galopp!


Cosmos till vänster och Dajmond till höger. SÅ duktig var han min pöjk:)


Är dom inte söta??


Å slutligen en bild på Mosse! Borta bra men hemma bäst tyckte nog han med:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0