Vem f*n är den skyldige!?

Idag hade jag planerat att glida till jobbet i leggings, lång skjorta, skinnjacka, stövlar och brillor. Men istället blev det jeans, luvtröja, kappa, tjockstövlar och mössa! Inte lika hett!
Jag var mer eller mindre vansinnig när jag kollade ut genom fönstret och såg snön ösa ner! Jag slet i mitt hår, spottade och fräste och svor som en huligan. Arg var jag! Jag ska ju ha vår har jag ju sagt!

Men det var bara att dra iväg till jobbet. Jag predikade för chefen hur mycket jag hatade snön. Hur mycket jag hatade denna vintern som tydligen aldrig tar slut. Hur mycket jag ville ha vår.
Det hjälpte ju inte så mycket. Men det kändes bra efter i alla fall.
Jag efterlyser numera fanskapet som beställde snön tills idag!

Dagen forsatte inte mycket bättre. Kaos på jobbet skulle jag nog vilja säga. Jag som stod och sa att det är onsdag.. Det blir en lugn, snöig jävla dag.
Inte då! Folket var som tokiga. Det bara forsade in folk, en efter en. Det var som om dom var uteliggare hela bunten och ville in i värmen! Men nej då. Jag klagar inte. Jag gillar när det kommer mycket kunder!

Sen fortsatte dagen ganska lugnt. Men inombords var jag allt annat än lugn. Fick ett chockbesked idag. Jag är fortfarande chockad. Detta gjorde mig verkligen ledsen, orolig, förbannad och allmänt chockad helt enkelt. Detta händer bara inte en gång till. Det är bara inte sant.
Jag orkar inte med sånt här en gång till.. Inte just nu.

Men det är konstigt.. Nu när allt bara är så bra och underbart så ska det ske tråkigheter. Varför!? Jag måste helt enkelt ha en jävla otur..

Nu ska det i alla fall bli en tur ut till R-fors. Sen blir det hem och ta en långdusch. Skönt.
Sen får vi väl se om man får lite sällskap ikväll:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0