Full av lycka i hela kroppen

Fick precis hem min lilla goding igen! Hörde det ringde på dörren och in kom en svart chihuahua i 320 km/h. Det kunde lika gärna varit en bomb som exploderade! Men så klart var det Chicko.
Har man varit utan matte sen klockan halv elva så är man GLAD när man väl får se henne igen!

Jobbat hela dagen idag. Trevligt! Gjorde tårta idag med. Men så klart kom kunderna å "störde". Så jag fick inte göra klart min. Så Natta fixade det sista med marsipanen. Men istället får jag göra hela någon annan gång! Kul det där ska jag säga er! Kanske blir en riktig tårtmästare av mig en vacker dag. Man kan aldrig vara riktigt säker..

Jag vart ca en halv timma försenad från jobbet. Men det gjorde faktiskt inget idag! För det var ljust när jag gick hem!! Kan ni tänka er det!? Ljust när jag slutar jobba kväll! Det gjorde hela mig lycklig. Nu känns det verkligen att det börjar gå mot ljusare tider.
Å för att inte tala om solen vi har varenda dag. Alltså det gör mig så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Varenda morgon när jag vaknar och ser solen titta in genom fönstret. My God alltså! Me like! Ja jag finner helt enkelt inga ord för hur glad jag är. Inte bara för vädret så klart. Utan hela jag är full av glädje i hela kroppen.

Efter jobbet blev det en promenad runt nästan hela Målilla. Skönt! Nu är det ju inte så jättekallt om kvällarna heller. Bara ett par minus. Å det tycker jag är okej! Såg ni det? Jag skrev att jag tycker ett par minus är okej! Det är inte dåligt de..

Sen blev det en tripp till stallet för att sedan skynda hem å kolla halv åtta hos mig. Men idag hade jag antagligen dött om jag varit med där! Varken förrätt, varmrätt eller dessert föll mig i smak. Inget klingade sådär bra i öronen i alla fall. Men vem vet, kanske smakade det bra! Jag väljer nog att inte testa då jag varken gillar musslor, fisk eller whiskey. Då smakar det bättre med minimorötter, köttfärssås och annanas! (Å nej jag menar inte att kombinera dem!)

Nu ska jag hoppa in i duschen strax. Imorn är det upp tidigt för att ge pållarna mat och sen jobba. Tror jag ska försöka hinna och orka med en lite längre promenad med Chicko innan jobbet också.
Efter blir det antagligen klippning. Det behövs verkligen. Jag ser ut som ett skogstroll i skallen just nu. Urk!



I mitt nästa liv ska jag bli hund...

Kommentarer
Postat av: Natta

Haha håller helt med väldigt illa mat! Usch..

Ja hund skulle man va ibland! =)

2010-03-10 @ 16:05:30
Postat av: Malin

Ja fy! Ikväll missade jag att dessvärre:/

Ja det är nog inte dumt! Bara man hamnar hos någon vänlig själ:)

2010-03-10 @ 20:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0