Helgen!

Helgen gick alldeles för fort. Kanske för att jag jobbade hela fredagen och nästan hela lördagen. Men jag ska skratta mig lycklig den 25:e istället! Å jag trivs på mitt jobb, så jag gråter inte.

Lördag kväll hade jag lite besök här. Blev film, prat och som vanligt massor av skratt. Alltid lika trevligt! Men sen for mitt besök hem och jag skulle sova. Trodde jag! Vart tvungen att åka och hämta lite folk i Hultan istället. Fyllekajor! Men tjänade ju 400 spänn på den resan så va fan! Skit i de..

Söndagen bestod av slapp, stallet och tvätta. Kvällen spenderades hemma på backen med sällskap även denna kväll. Börjar nog bli lite bortskämd tror jag! Vi skulle kolla Ice Age 3. Men det blev inte riktigt så. Kollade Johan Falk istället sen somnade vi. Mysigt!

Ja det var den helgen de. Kort och gott bestod den alltså av jobb, fyllechaffis, stall och mys. Det mesta av det bästa!

Idag på morgonen var det nog ingen som var så sugen på att ta sig ur sängen. Men jag fick ge mig upp för att åka till stallet och ge pållarna mat. Grabbsen låg kvar i sängen och latade sig! ORÄTTVIST!

Sen bar det av till jobbet för min del. Strålande dag måste jag säga. Å ganska lugn dag på jobbet för att vara måndag. Men lite skönt det. För jag är verkligen trött nu. Skulle behöva en lång sovmorgon snart. Bara få vakna när man vaknar och inte behöva höra den där värdelösa väckarklockan. Den klingar dåligt i min hjärna!

Efter jobbet planerade jag att åka hem och cykla en vända med Cosmos. Men fan heller att jag skulle! För när jag skulle köra iväg med min bil så hördes det nåt konstigt ljud ifrån höger framdäck typ.. Så det visade sig att en fjäder var av. Körde den försiktigt bort till ett garage där vi hissade upp den och kollade läget. Å den var verkligen av!
Så Henrik tyckte inte att jag skulle köra med den då den kan hoppa ur helt om jag kör i något gupp eller liknande. Så nu står pärlan i Hultan i garaget.. Suck! Snacka oflyt!
Men han erbjöd sig att byta den i alla fall bara jag får hem en. Jäkla snällt!

Så får hoppas att jag får tag på en fjäder imorn. Ska ringa runt lite så får vi se om någon har hemma i Vimmerby. Hoppas! För på torsdag är det tänkt att jag ska dra mig uppåt landet en bit. Men utan bil tar jag mig nog inte så långt..

Vi hade ju personalmöte idag med. Å ja jag måste säga att det vart positiva besked! Så nu finns det nog en liten ljusning i det hela:)

Nu säger jag godnatt! Så jag orkar upp när klockan ringer imorn..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0