Ganska illa..

Nu är jag trött. Jag, Malin Olsson, är trött. En lördagkväll å allt! Det är sällan jag är så här trött som jag är nu. Men det är kanske inte så konstigt heller..

Dagen startade med jobb. Ensammen förstås..
Men idag var det iaf lite lugnare än det var igår. Så det gick ganska bra.
Fast detta var ju helgen innan löning. Så det vaqr riktigt bra dag för å va det. Brukar vara svindött innan löning! Men det tackar vi för.

Jag var dessutom klar klockan 15.00 idag. Det händer inte alltför ofta. Hade väl ett bra tempo efter stängning helt enkelt. Bra jobbat!

Sen blev det en vända till affären och efter det styrde jag pärlan mot Rosenfors. Man får ju passa på när mamsen ringer och vill bjuda på mat! (Hade antagligen inte orkat laga mat själv idag heller!) ¨

Sen blev det en tur upp till byn. Fixade iordning lite hö te pållarna och så. Å efter det stannade jag till för lite prat på farmen i väntan på att hämta mat på Moliljan åt ett gäng. Det tog sin tid kan jag lova. Sådär 1 timme mer än jag hade räknat med! Säger bara en sak.. MANLIGT KÖN! Så nästa gång får dom antagligen hämta sin mat själva!
Efter det blev det en promenad med Henke. Länge sen vi pratade ut nu. Så det fanns en hel del å prata om. Promenaden tog nästan en timme. Himla skönt var det. Å trevligt förstås! Så klart var Chicko med också. Han ligger för övrigt här på soffan å sover som en liten gris!

Jag borde nästan sova med. Men inte nu. Jag gör det sen. Ska väl få lite besök här ikväll om herren blir klar någon gång:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0