Dutchess Dutchess..

I måndags när jag skulle ta in Cosmos och Dutchess för en körtur så märkte jag något konstigt på Dutchess. Hon gick jätteskumt med bakbenen och ville inte riktigt gå överhuvudtaget. NEJ tänkte jag..
Ringde Ingela som kom upp med lasern i högsta hugg. Vi gick igenom henne och Ingela körde lite laser på henne o.s.v.
Men vi kunde inte förstå vad det var. Jag pratade med två veterinärer på kvällen men ingen hade något bra svar och veterinären ville inte komma ut för en sån sak på jourtid. Då hon inte var slö eller hade feber. Så det fick vänta till morgondagen tyckte dom. Han trodde på fång, så han skulle komma ut å ge butta. Nej tack stanna hemma tänkte jag.
Detta var nämligen INTE fång!

Tisdag morgon och förmiddag ringde jag alla möjliga för att kolla. Men ingen som kunde lista ut vad det var.
Till slut....

Ingela ringer och säger att hon skickat en filmsnutt på Dutchess till en tjej som nog kan lista ut vad det är. Vi får svar efter ett tag och kommer fram till att det är ryggskott. Å att det sitter upp i bäckenet. Å ja. Hon hade mkt ont när vi tryckte och kände där.

Så nu laserbehandlas hon varje dag och går på medicin. Vi har redan sett stor förändring.
Idag gick hon nästan helt normalt. Så det känns verkligen jätteskönt!
När man såg henne i måndags så trodde både Ingela och jag att det var slutet för lilla Dutchess. Men inte då! Fortsätter det bara såhär så ska det nog gå bra med min lilla pingla.

Så jag kan bara tacka Ingela Munther för all hjälp jag får nu! Det är så mycket värt att det inte går att beskriva. Jag känner sån lycka inombords för att det finns såna människor som ställer upp så mycket! Det tar ju trots allt tid från Ingelas vardag och istället blir hennes hästar "lidande" då hon får lägga tid på Dutchess. Så det är verkligen guld värt! Tusen tack:)

Elin och jag gjorde något kul igår med! Vi satte ihop Cosmos och Socker i par!! Första gången dom går ihop och andra gången Cosmos går i par. Dom skötte sig kanonbra och det var inga större konstigheter.
Så det blir nog en tur till framöver med våra godingar och "bussen";)

Nej nu blir det ut i det fin vädret!




 
Min finaste Dutchess <3


Vem är Socker och vem är Cosmos?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0