20 dagar kvar..

Helgen är förbi och det har hänt en hel del.

På fredagen styrde jag med lite inför lördagen.
Hästarna skulle badas, utrustningen putsas och så vidare. Så ja Elin och jag hade lite att göra med alla 4 hästarna själva.
Var hemma ganska sent på kvällen så det blev inte mycket mer än dusch och lite tvtittande sen sova.

Lördag morgon. Klockan ringde vid 4.30 och jag var mer död än levande. Men det var bara att ta tag i sitt liv ock kliva ur sängen. Packade de sista grejorna och sen bar det av till stallet.
6.00 skulle vi köra från stallet var det bestämt. Av någon anledning blev klockan 6.30? Men men. Vi kom fram i lagom tid iaf. Det är huvudsaken!

Dagen rullade på bra. Förutom vädret. Det kunde ha varit roligare. Men inte klaga!

Alla fyra, Cosmos, Dutchess, Smiggo & Socker, gick vidare till BIS-ringen!!
Elin och jag var så klart överlyckliga då vi inte hade trott det. Men också lite fundersamma på hur vi skulle lösa detta.. Vi hade ju 4 hästar som skulle in i ringen, men vi var bara 2? Hmm.
Men som tur var så kunde Camilla och Emma på Sandbacka Stuteri hjälpa oss. Tusen tack!

Dutchess, Smiggo och Cosmos åkte ur ringen med 40 poäng vardera.
Socker chockade oss och var näst sist kvar i ringen och plockade hem 42 poäng!!
Synd bara för att dom utsåg bara BIS. Hade dom haft Reserv BIS hade Socker fått det. Så det var lite tråkigt. Grattis Socker & Elin iaf!:)

Angående bruksen så var det väldigt rörigt där. Å inte har vi sett någon resultatlista ännu.
Men vi vet iaf att Elin vann agilityn med Smiggo, kom 2:a i tömkörningen med Smiggo och jag kom 2:a i handlerhoppningen med Dutchess. Resten är oklart.

Vi var iaf nöjda med denna dag förstås. Himla kul!

Väl hemma var jag mer död än på morgonen kan jag säga. Men jag tog mig in i duschen iaf sen hamnade jag i sängen och det gick rätt fort å somna.
När Martin kom frågade han om jag sov. Jag svarade Nej nej! Men jag vet ju att jag låg och sov. Alltid lika smart!;)

Idag har jag tömkört Cosmos. Han gick himla bra. Känns som att alla bitar börjar falla på plats nu mer och mer. Så det ska nog bli en bra liten tävlingsponny det där. På tal om tävling!
Jag har anmält Cosmos och mig till dressyr -och precisionskörning i Bräkne Hoby nästa helg.
Kommer köra en Lätt B som debut. Så det ska bli mkt spännande å se vad han kan hitta på då :P

Nej nu ska jag sätta lite fart här. Darling är väl här strax och jag har som vanligt inte tagit mig in i duschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0