18 dagar kvar..

Gårdagen spenderades till mesta delen av att vara ute i det underbara vädret. Hur skönt som helst!
Anna, jag och Chicko drog upp till Hesjön för att försöka få lite färg. (Jag och Anna iaf!)
Längst ut på bryggan slog vi oss ner. Å behöver jag säga att det var underbart att bara ligga där!? Hur skönt som helst. Hade kunnat ligga där hela dagen. Om vi inte hade blivit förbannat hungriga..
Dessvärre blev det inte så mycket bad. Det var svinkallt! Men Chicko var i lite lite iaf.

Sen blev det hem för att fixa lite käk. Fläskpannkaka blev det. Låg i matkoma ett tag innan det var dags för stallet.
Anna och jag bestämde oss nämligen för att träna lite precision med Cosmos.
Så vi packade i konerna i vagnen och körde iväg. Byggde upp en bana å sen tränade vi på.
Inga större konstigheter. Så det gick bra!

Sen blev det bada i vattenslangen för Cosmos del. Han var skapligt svettig efter ett ganska så tufft pass i värmen.
Skönt var det att sedan gå och rulla sig i massa grus. Suck..

Sen blev det hem och slänga sig i duschen och sedan ta hand om disken som jag tyvärr inte tog hand om direkt efter maten. Sen kom älskling.
Blev en lugn kväll med tv och mys. Sen somnade jag.. Ovanligt!!

Idag har man jobbat. Först kändes det lite tråkigt att behöva jobba 10-18 när solen skiner som bäst. Men sen tänkte jag om och kom på att jag är ledig imorn. Så då får jag ju njuta av solen. Så jag gick till jobbet glad ändå!

Men väl på jobbet åkte jag på och jobba imorn med. Men det blir ett kort pass. Så det är lite skönt på en fredag:)
Planen är att jag ska gå upp skapligt imorn bitti och fodra pållarna sen tömköra Cosmos direkt.
Men vi får välse hur pass pigg jag är imorn. Annars får vi ta motionen efter jobbet. Men då får jag ta två hästar efter jobbet. Vi får se helt enkelt!

Ikväll är jag ensammen. Martin jobbar och kommer hem sent inatt. Så jag får klara mig tills imorn. Såvida man inte får oväntat besök under natten.
Jag har iaf haft lite vardagslyx här i min ensamhet. Glass med hallon på å sen bacardi breezer Mango. Inte dumt kan jag lova. Mmmmmm så gott!

Under tiden som jag mumsade på det så kollade jag "Kniven mot strupen". Självklart! Bara älskar det programmet mer och mer. Kan inte förstå det! Men så är det iaf:)
Nu är det "Grannfejden". Förstår inte hur folk kan bråka och vara så pass osams om så mycket smågrejor! Ganska ofattbart. Det är ju för tusan vuxna människor som håller på värre än ett helt gäng småbarn.
Men men. Sånt är livet. Tur dom får hjälp att reda ut det iaf.

Strax ska jag hoppa in i duschen. Sen får det nog bli sängen. Jag ska ju upp tidigt imorn och motionera häst!;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0