Strand Borgholm

Söndag och jobb. Inte så jättelockande men va fan. Dubbelt betalt och säkert massa moln på himlen. Nu kör vi tänkte jag och drog till jobbet.

Efter 8 timmar i kassan, lite träsmak i baken och förbannat festsugen så bar det av hemåt för att ta en dusch och fixa iordning sig.
Groggen i näven, brillorna på och lite packning sådär så bar det av.

Det var mig en alldeles underbar kväll med bra start. Ett par stopp på vägen för att parkeringsfesta, köpa in lite bra-å-ha-grejor och så vidare.

Väl framme blir det lite mer parkeringsfest och jag strippar mitt på ön då jag kommer på att jag ska byta klänning. (Ja jag hade ju naturligtvis med mig lite ombyten). Bra och ha!
SEN trampade vi in på Strand och festade loss som aldrig förr.
Drack drinkar så det stod härligt till och skakade rumpa värre än någonsin.
Groggvirket gav sån power att jag inte kände hur varmt det var. Var inte utanför dörren en enda gång under kvällen och tur var väl det. Har hört att det var svinkallt.

När Strand stängde kom jag tydligen på att jag skulle stanna kvar på ön. För idag vaknade jag upp i ett svinkallt tält på kapelludden. Där fanns endast en sovsäck och fy helvete så obekvämt jag sovit! Just då saknade jag min säng mer än någonsin. Hua.
Jag ska aldrig mer tälta! Kom på inatt att det inte var rikitgt min grej.

Sen blev det hemfärd. Jag var mest trött..

Men under dagen har jag kommit igång och hunnit med en tur till Salsnäs bland annat. Annelie, Wernersson, jag och hundarna. (Chicko & Izzie)
Det blåste ju Gudrun där så mycket bad blev det inte. Werner var i och jag var en bra bit ut när det kom nåt i vattnet och simmade. Det var som en bläckfisk!! Jag skrek och sprang upp. Jag ville inte gå igen. Å kommer nog inte göra det mer det här året.

Uppe på land blev vi överfallna av både blindingar och getingar. Så vi drog hem..

Å ja här sitter jag nu. Men ska sätta igång med lite annat nu.

Ha det bra, för det ska jag ha!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0