Njuter!

Ja det är precis vad jag gör nu. Detta underbara väder. Så härligt att vi verkligen har fått sommar. Jag finner inga ord!!

Men här kommer liten rapport Torsdag-Söndag!

Torsdag: Jobb ett kort pass mellan 8.30-13. Sen tog jag helg och detta firades med en liten tripp till Hesjön med Malin. Badade och stekte en stund. Himla skönt. Sen bar det av till Annelie för att hämta Chicko som hon kidnappat:P
Men hann inte så långt innan Elin ville upp till Hesjön. Så det blev en tur upp dit igen med mera sol och bad. Underbart!

Körtur på kvällen med pållarna och dogsen. Elin med då så klart!

Fredag: Min lediga dag. Efterlängtad! Blev Hesjön med Angelica. Sola och bada kan man ju liksom inte göra för mycket! Var där ett par timmar innan jag drog hem för att hämta Myrra och sen dra till stallet. Hon red ut på Cosmos och jag cyklade bredvid. Dom är så duktiga!!

Sen blev det bad av Cosmos och sen packning och fix inför lördagen. Mycket som ska göras men jag var nog rekordsnabb för jag var klar i stallet innan 20.00. Brukar ju ta till 22 minst!!

Hem för att hoppa i duschen och fixa iordning sig. Sen blev det käk och lite och vidare upp till byn. Meningen var att jag skulle skriva ut en vägbeskrivning. Istället hamnade jag på en altan med någon som gick mannekäng. Å ja det funkade ju det också!

Senare blev det å dra ner till Mathias å gänget som partajade. Å herregud vilken kväll det blev! Jag skulle stanna någon kvart men var inte hemma förrän efter klockan 2 på natten.
Kvällen bjöd på både det ena och det andra. Bland annat fågeldans, bad och mycket annat kul!

Lördag: Klockan ringer efter knappt 3 timmars sömn. Jag flyger upp ur sängen för det är ju idag jag ska iväg till High Chaparral och ställa Cosmos.
Fixar iordning mig och resten av grejorna och drar till stallet.
Gör Cosmos klar för transport och sen bär det av. Vi kom bara till Vetlanda. Sen blev det ett milkshakestopp :P
Sen rullar det på hela vägen till HC.

Väl där är det så klart varmt som satan. Men det fläktar lite iaf så Cosmos kan stå i transporten med öppet både fram och bak. Tur!

Gick iaf bra då Cosmos fick 40 poäng (guld) och vart klassvinnare. Så det är vi nöjda med.

Innan det bär av från HC hoppar jag i sjön där för att svalka mig efter en svinvarm dag! Om det var skönt? Jodå. Hur skönt som helst.
Sen blir vi erbjudna sovplats i ett tält av några. Men vi tackar nej, äter glass, och åker från HC.

Ett stopp i Värnamo med käk på Donken. Sen drar Mia och hennes mamma mot Växjö och jag mot Vetlanda.

På kvällen hamnade jag på fest. Men jag höll mig nykter. Blev en tripp till campingen i Hultan. Men där fanns bara ett kvarglömt tält. Oj sa vi och åkte hem.
For runt på hemmaplan och träffade på lite allt möjligt folk.
Men vid 3 drog vi hem. Då hade vi tröttnat på Målillas vilda nattliv!;)

Söndag: Slappdag! Sov alldeles för länge. Men som tur var ringde Ellen och satte fart på mig. Salsnäs nästa! Så där var vi och solade och badade. Chicko var med och invigde sin flytväst. Så nu drunknar han inte som innan.

Hem och släppa av Ellen sen hamnade jag i poolen med Mathias och Höggan. Så jäkla gutt! Mera stek i solen och sen blev det vattenkrig. Hua! Jag fick iaf tag på två vattenpistoler. Mathias stod utan då. Men sen tog han vattenslangen. Då avslutade jag vattenkriget;)

Nu ska det tydligen bli ett kvällsdopp! Haha. Det är ett jäkla badande idag visst! Men gud så skönt. Sen väntar krattning av stallplanen och promenad med Dutchess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0