Fullt ös, medvetslös!

Dagen startade med städning, stall o.s.v.

Sedan var det dags för jobb. Började lugnt och vi hade en lugn lunch. Men sen small det till och folket bara vällde in. Det vart så mycket folk att hela serveringen fylldes! Så mycket folk att hela diskvagnen blev full och tanterna började klaga! Men man kan ju inte vara på två ställen samtidigt.. Vi gör ju så gott vi kan. Men har en fullt upp med allt folk i kassan och den andra gör semlor så fort det bara går. Ja då får disken vänta ett tag. That´s it! ´

Men allt löste sig till slut och jag kom därifrån sådär en halvtimma för sent efter att ha stressat häcken av mig. Hem och byta kläder sen vidare mot stallet. Julgransplundring nästa!

Stress, stress, stress blev det. Hade ju bara en timme på mig mellan jobbet å Skeppet. Å då skulle ja hinna med att ta in mina hästar, borsta, sela, spänna för vagnen och köra ner till Skeppet. Men det gick! Men fy fasen vad stressad jag var.
Barnen tyckte om Dutchess och Cosmos. Inte så konstigt iofs:) Mina godingar skötte sig dessutom kanonbra! Cosmos är så duktig. Inte ens 5 år gammal men ändå stod han bara där när ca 30-40 barn for runt honom. Det kallar jag bra psyke på häst! Dutchess skötte sig också bra. Hon såg minsann till att inte barnen gömt något godis i fickorna;) Lilla gottegrisen!

Efter stallet hamnade jag på farmen. Å där blev jag kvar ett tag. Chicko fick träffa Doris där med så dom har lekt lite ikväll:) Kuligt tycker dom!

Nu ska jag hoppa i duschen sen blir det att försöka sova. Imorn är det jobb som gäller! OM jag inte är alltför död imorn bitti. Så ska jag försöka gå en promenad runt samhället innan jobbet. Men jag väljer nog att inte säga för mkt där, för jag är ganska slut just nu!:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0