Smart och smidig?

Idag när jag hade släppt ut hästarna så skulle jag gå ut med 6 IKEA-kassar överfulla med hö.

Så jag packade på mig alla 6 kassarna så jag skulle slippa gå två gånger som jag brukar göra i vanliga fall. Det gick. Men det tog sin tid!
Sen var jag alldeles för lat för att gå runt där det var plogat. Så istället gick jag bakvägen i en halvmeter snö.
Innan hagen kom jag dessutom fram till en snödriva som var sådär 1,5 m hög. Jag var alltså tvungen att ta mig över denna med 6 IKEA-kassar. Sen ut i hagen för att tippa i dem i lådorna.

Allt detta tog nog dubbelt så lång tid som det hade gjort att gå två gånger och dessutom gå runt stallet där det var plogat.

Ibland börjar jag verkligen fundera på hur dum man får vara!

Om jag lärde mig nåt av att? Tveksamt.. Återstår att se nästa gång jag har morgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0