Olycka!

Onsdag och en ganska kylig morgon.
Men jag pälsade på mig gott om kläder för att ge mig av till stallet och släppa ut hästarna.

Tog även Cosmos och Socker på en körtur med släden. Underbart att ge sig ut med dem igen för första gången på 3 månader tänkte jag! Men detta visade sig bli allt annat än en härlig tur...

Kom neråt Konsum ock korsade en infart. Plötsligt brakar Cosmos och Socker loss och börjar skena.
Jag vet inte vad som skrämde dem. Jag varken såg eller hörde något konstigt.
En bil hade parkerat på cykelbanan med så där kom vi inte förbi. Detta gjorde att de stack ut på vägen med mötande bilar!
Jag slet allt jag kunde i tömmarna för att försöka stoppa dem. Men inte! De var alldeles för starka..

Sen fortsatte de i sken ut i rondellen. Släden kanade på sidan och jag såg hur vi fort närmade oss en taxibuss. Han tittade på oss och stod alldeles stilla under tiden som vi närmade oss mer och mer.
"Nu smäller det" tänjte jag. Men "räddningen" var en snödriva i en av refugerna..
Där välte släden och jag flög ur!

Hästarna drog upp släden på rätt håll igen och fortsatte i full sken mot samhället. Där kom det en bil, som tack och lov hann stanna.
Jag ser hur hästarna skenar rakt upp på bilen!! Och sen ner igen.
Och plötsligt står släden stilla. Jag kan se Socker som står upp men jag ser inte Cosmos.
Springer fram och människor stannar med sina bilar och rusar dit.

Då ser jag Cosmos ligger fastklämd under stången och med bakbenen in mellan svänglarna.
Jag får hjälp av en kvinna att hålla Socker. Sliter loss hennes remmar så att vi försiktigt kan flytta på henne då jag inte ville riskera att hon trampade på Cosmos.

Efter detta sliter jag bort Cosmos draglinor och allt så att han är fri. Sedan skjuter vi bort släden försiktigt så han kan resa på sig.

Tack och lov gick detta skapligt bra om man tänker på hur det kunde gått. Tur i oturen kan man säga!
Socker fick ett jack i läppen och Cosmos ena bakben fick lite smällar. Så det vart svullet och lite blodigt.
Så vi kan bara vara glada för att det gick så pass bra som det gjorde

Kvinnan i bilen klarade sig också utan något. Som tur var! Hennes bil vart det lite värre med. Men inte mkt att göra åt. Det var ju en olycka. Tur bara att det finns försäkringar som täcker upp sådant.

Så ännu en gång, tur i oturen med alltihop!



Innan det brakade loss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0