Höjden av otur!!

För ett par dagar sedan hade Mathias lite otur med sin bil. Blev en lastförskjutning i hans V70 när han körde lite grejor. Detta resulterade i att hela hans bakruta gick sönder och höll på å ramla ut. Inte så snyggt!

Idag skulle han köra upp bilen till Vimmerby för att få i en ny ruta. Jag ställde upp på att hämta honom.
Men han kom ca 300 m sen höll hela rutan på att flyga ur. Så hem igen och fram med silvertejp!!
Tejpade fast hela bakrutan och sen drog vi mot Vimmerby. Han först och jag bakom.

Vi hann inte långt förrän jag ser "glasbitar" komma flygandes mot min bil!! Men ja lägger mig på vänstersidan och lyckas undvika dem. Tack och lov!
Ringer Mathias för att säga att det lossnar glas. Men nej hans mobil går inte att nå.

Sen blev det lite race hela vägen till Vimmerby då vi var ute lite sent. Inte mer med det.

Väl framme i Vimmerby på verkstaden säger Mathias: "Har du försökt ringa mig?". Ja svarar ja det släppte ju stora bitar av glas som ja höll på å få på mig!!!
Då säger han: "Jag tror jag la mobilen på taket".
Oh nooo... Så ja. Det var mobilen som höll på å studsa på min bil! BRA!

På vägen hem stannade vi för att se om vi hittade mobilen. Men näe. Hittade ett batteri och ett bakstycke. Inte resten. Skit i mobilen! Men simkortet kunde ju varit bra med alla kontakter.

Så ja. Det blev en billig dag för Mathias det här!


Tattarbil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0