Hmm..

Detta här med att vila är nog inte riktigt min grej har jag kommit på.
Min plan var att jag skulle vila bort min förkylning denna helgen.. Men det kom visst lite emellan...

Fredag kväll och folket började prata om fest. Så ja jag var inte sen att hänga på så klart!
Det blev två hemmafester denna kvällen och helt okej kväll om jag får säga det själv. Men inget vilande..

Lördag och det blev stallet först å sen en tripp till Vimseby med Ellen. Vi besökte ALV!? Ja.. Ni läste rätt! Vad fasen vi gjord där undrade vi med. Men det var faktiskt som så att Ellen fick biljetter dit av sin chef och hon ville sååå gärna att Ellen skulle gå. Så då drog hon med mig dit.
Men vi sprang igenom att fort som bara den, fick en badboll och jojjo och ja. Sen bar det av hemåt!

Väl hemma var det svinvarmt och det byttes om till sommaroutfit! Vidare på rally ute i skogen. Vi hade en liten rolig trip ska jag lova er. Men vi var tvugna att stanna en gång för att kolla kartan vart vi skulle. Plötsligt kommer det en bil som kör förbi, backar tillbaka och hissar ner rutan.

"Är ni vilsna?" frågar en man.
"Mjaaa" svarar jag.

Så pekar han att vi ska rakt fram.. Å jag säger "Vi följer efter er!"

Så kör vi iväg och långt ut som fan i skogen. Vi kommer fram till Tveta Kyrka där han parkerar!? Men what!! Å där är fullt med bilar och folk och allihopa klädda i fina klänningar och kostymer. Så vi antog att det var bröllop..
Så behöver jag säga att vi vände fort som fan och drog därifrån dubbelvikta av skratt?? Nej jag tror knappast de!

Nästa gång någon frågar om vi är vilsna ska vi ta reda på vart dom ska. Å inte bara ta för givet att de ska till samma ställe som oss!
Å när vi tänkte efter.. Vilka ger sig ut i kostym och kollar rally!? Näe inte alltför många!

Men sen så hittade vi rätt! Å en perfekt sten å stå på mitt ute i skogen utan varken mottagning eller sköna fåtöljer. Men ja.. Det fungerade det med!

Senare på dagen var det bara resten kvar. Fixa allt inför tävlingen. Så eftermiddagen och kvällen spenderades med att bada häst och packa iordning alla grejor. Lasta vagn och så med. Mycket grejor blir det!
Så med andra ord blev det inte mycket vila denna dagen heller!

Söndag klockan fyra och jag klev ur sängen. Aningen trött men det var bara att sätta fart.
Fixade det sista och drog till stallet för att fixa det sista med pållenl, lasta och rulla mot Bräkne Hoby klockan 6.00.
Så ja.. Nu har vi klarat av våran maratondebut!
Vill ni veta mer om den från ni gå via www.nogg.se/teamesset
Var hemma vid 22 på kvällen och som ni förstår utan vila!

Måndag och jag hade planerat att bara åka och fixa stallet på morgonen och sen vila resten av dagen. Men när jag såg hur underbart väder det var så kunde jag bara inte ens tänka tanken på att vila en hel dag.
Så det har blivit lite av varje. Motionerat båda mina pållar, promenad, hälsat på Angelica och kollat hennes lägenhet o.s.v.
Nu är jag hemma iaf.. Så ska ta tag i allt sen gårdagen och packa upp alla kläder man hade med sig. Tvätta lite med om det är ledigt sen skura av mina golv.

Men imorn.. DÅ ska jag vila!! Lovar..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0