Jöbb jöbb!

Inte hunnit med å uppdatera här nu de senaste dagarna. Men det finns en förklaring. Jag har jobbat och haft stallet å allt annat och styra med. Så jag har faktiskt helt enkelt inte orkat när jag väl fått tid över sent på kvällarna.
Men nu så!

Gårdagen var det jobb då förstås. Eftermiddagspass. Alltid lite segt å jobba de passet. Händer inte så där svinmkt precis om man säger som så.
Sen blev det hem för att styra lite.
Skulle bland annat koppla in mitt slutsteg, bas och så i bilen. Men tack vare ett snille som skulle hjälpa till så slutade det med att jag stod utan stereo eftersom han drog ur alla sladdar. Å OOPS så behövde jag en fucking kod för att få igång stereon igen. Grattis smartskaft. Du har vunnit en resa till Kalmar!

Så idag har jag ägnat mig åt att ringa Volvo halva dagen å jaga tag i denna koden. Det var inte helt lätt. Men med lite tjat fungerar det mesta. Höhöö!
Så ja. Nu har jag stereo som fungerar igen. Bra där. (Ni som känner mig vet att jag inte ens åker ner till affären utan å stänga på stereon!) Det var allt en nära-döden-upplevelse.

Annars har jag ju förstås jobbat idag som vanligt. Morgonpasset. GYTT!

Om någon missat det idag med. Så vaknade jag upp med fullt utav snö i hela jävla kommunen. Det kallar jag påhitt. Riktigt äkta jäkla påhitt. Vem fan beställer snö när det snart är maj? Ja inte jag iaf. Jag ska ju för tusan bada vilken dag som helst. Det ska ju ske innan 1 maj varenda år liksom. Så ja. Jag får väl klä på mig dykardräkten å ta mig igenom isen i nån sjö. Mycket bättre lär det inte bli så länge man bor i Målilla.

Ikväll har jag varit med darling och åkt lite lastbil. Det var ett härligt ekipage han hade med sig från Gotland idag. Ett par ton grisar hängde där bak och gungade! Nice price! (Ja döda!) Som tur var slapp jag se dem då han bara kör dem. Så vi ställde lastbilen i Mariannelund sen drog vi hem. Urk!
Stackars den som får ta hand om dessa grisar imorn. Det kallar jag svinjobb!

Nu ska jag ta tag i detta här med att bädda rent i min säng. Det var så himla smidigt å riva ur sängkläderna. Men attans så jobbigt å slänga i nya. Men... I do it!

Saknar darling! Sova ensammen är ingen hit!! Men han kommer hem lördag iaf. Så då ses vi igen. Ge mig lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0