Elmia!

Ja igår bar det av till Elmia för Anna och mig.

Men det var inte det lättaste att ta sig iväg. För det första åkte vi senare än vad vi hade tänkt. Å så skulle vi ge pållarna mat på vägen. Det går ju så smidigt och bara slänga till dem höet. Trodde vi ja! Då var det hästar på rymmen så det blev till att jaga häst först.
SEN bar det av mot Jönköping.

Väl där så skulle dom ha oss till att parkera på en äng eller nåt typ. Där var det ju lagom blött och fint så när vi kom ner där vi skulle parkera så insåg jag att här kommer vi sätta oss fast. Så jag sa det till parkeringsvakterna att här går inte å stå. Så ja försöker ta mig loss direkt. Men det gick inte! Så där satt vi fast i världens lera!
Fick stå där en timme innan det kom en lastmaskin å drog loss oss..
Men som tur var så grävde jag inte ner mig så djupt. Ja gav upp när ja varken kom framåt eller bakåt.
Vi hade en bakom oss som inte var så smart. Han grävde ner halva framdäcken och hela fronten. Bra jobbat!

Men sen fick vi gratis parkering längre upp så då funkade det ju perfa;)
Annars var dagen på Elmia bra! Många fina bilar och grejor!

Efter detta bar det av till A6 för att äta mat och shoppa lite.
Men blev inte så mycket inhandlat. Jag var ju där förra helgen och gjorde av med endel. Men lite smått och gott på Ikea blev det allt:)

Å slutligen bar det av hemåt efter att ha kört lite fel! Haha. Men det var ju trevligt och ta en titt inne i stan med;)

På hemvägen var vi sådär lagom trötta. Rockade loss till gamla godingar och ja.. Mycket skratt blev det! Men det hör ju till det vanliga när Anna och jag är på roadtrip:P

Kvällen spenderades hemma hos mig med honey:)
Vi fick rycka ut till stallet på kvällen då jag fick ett samtal om hästar som var lösa. Jäkla ungar!
Men dom fick spendera natten i stallet sen. Lika bra det! Var ju kolsvart med så inte lätt å kolla staketet då..

Men idag har jag och Ingela gått igenom hela hagen och kopplat om att. Så nu jäklar är det ström på att!

Nu ska det bli en promenad med Lycka och Chicko. Som för tillfället ligger här å snarkar bredvid mig :p

Vad som händer ikväll återstår å se..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0