Tankar tankar!

Idag vaknade jag av ett starkt solsken. Så himla underbart! Det ger mig så himla mkt energi när jag vaknar av att solen skiner in genom fönstret. Sen att regnet öser ner just nu är ju en annan sak..

Jag har så mkt planer för tillfället känner jag. Å så börjar jag få lite panik med. Funderar på vart mitt liv ska sluta. (För jag har väl iaf ett liv!?) Ska jag stanna här i Målilla för alltid? Eller ska jag bara ge allt och flytta härifrån? Ja det är ju frågan...
Har funderat på detta ganska länge nu faktiskt. Å saken blir ju inte bättre av att man har grannar som lever rövare hela tiden. Då vill man bara bort!
Det skulle va så kul, spännande å ja gud vet allt! Skönt på nåt sätt. Kunna flytta till nån ort där man inte känner någon. Bara lära känna nya människor. Nytt jobb. Nya möjligheter. Ja så mkt nytt helt enkelt. Det skulle jag verkligen vilja!
Men så har vi ju då "problemet". Mina hästar! Det är nog faktiskt det enda som håller mig kvar här. Nu tycker alla vänner och bekanta att jag är dum i huvudet antagligen när jag skriver så! Men klart jag inte glömt er eller skiter i er! Ja tänker ju inte dumpa er bara för att ja flyttar. No no! Er kan jag ju hälsa på å ni kan hälsa på mig o.s.v. Men hästarna kan jag ju inte bara lämna här i Målilla. Det sköter sig ju inte självt precis.. Å ta med dem kan jag ju göra. Men då måste man ha stallplats till två pållar. Och det är lite skillnad på priser på stallplatser i "stan".
Men det skulle ju säkert gå å lösa, om man verkligen vill!
Det bästa vore ju om man hittade någon här hemma som ville ta hand om pållarna. Men det blir ju inte heller kul i längden å bara komma hit på helgerna och ta hand om dem då å typ bo hemma hos mor å gänget. Känns inte sådär. Så jag vet inte. Ja låter det va öppet ett tag.

Men men.. Vi får se vad det blir av att. Ska kolla lite lägenheter, stallplatser och framför allt jobb! Så får vi se vart det tar vägen. Kanske blir kvar i Målilla. Det vet man ju aldrig. Men skulle iaf vara kul att göra något med sitt liv, innan det är för sent...

Btw! Trivs jävligt bra i min hellugg som ja klippte igår=) Va ett tag sen ja hade hellugg nu, men helt klart mkt bättre än snelugg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0