Helgen

Ja i helgen har man haft att göra iaf! Men inte ska man klaga för det=)

På lördagen jobbade jag 9-15. Drog sedan hem för att bada häst. Men som vanligt kommer det saker emellan! Först drog ja te mor för att käka mat där. Sen hem byta om å dra till stallet... Trodde jag ja! Näe fick köra hem Mathias först. Å de gick ju inte på 10 min precis..
Men sen bar det av till stallet. Å då hade klockan hunnit bli så mkt att det var kolsvart ute. Å regnet det bara öste ner. Men var ju tvungen å bada Dutchess så det var bara att traska ner i mörkret till Svakroma.
Stod där å badade häst i ösregnet. Usch! Men vattnet var ju varmt iaf så Dutchess frös nog inte=)

Sen var det bara å på med täcke på henne å traska tillbaka till stallet. Väl där var det dags att byta täcke å fixa manen på henne. Å slutligen byta täcke en sista gång å sen fodra. SEN hem å duscha å få på sig torra kläder. Inte dumt=)

Resten av kvällen fixade jag hemma med alla kläder å allt som skulle packas inför söndagen. Det tog sin tid innan ja hade bestämt mig:p
Men klockan 2 var jag i säng och somnade till slut!

Söndag.. Då var dagen kommen! Jag och Ellen drog till Norrköping med Dutchess. Utställningsdax! Som vanligt massa stress på morgonen. Har ju varit hästvakt denna helg med så var tvungen att åka till Hägelåkra först å släppa ut Plexus & Mowitz.
Men vi sa vi skulle åka klockan nio å klockan va ca 9.05 när vi körde från stallet, så för en gång skull höll vi tiden ganska bra:p

Det var riktigt pissväder på vägen dit. Å väl i Norrköping regnade det å haglade som bara den. Usch! Men efter ett tag vart det fint å solen tittade fram. Sen höll det sig så resten av dagen. Skönt de=)
Dutchess fick poängen 98788=40 poäng. Vilket gav ett guld!:D Så nu har hon 2 guld=) Härligt!

Mia var ju också med så klart! Hennes fina Lucky Look blev Reserv BIS!!! Stort grattis till dem! Kul=)

Väl hemma var man helt slut. Å tror klockan var halv tio tio nånting. Puh! Lång dag. Men kul var det=) Tyvärr sista utställningen för i år. Men vi tar nya tag till nästa år=)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Grattis för guldet! =)=)=)

2009-10-07 @ 12:34:10
Postat av: Malin

Tackar Sanna=)

2009-10-08 @ 00:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0