Går för fort..

Ja dagarna går alldeles för fort! Man hinner inte med helt enkelt. Men men. Tur något går framåt iaf.
I helgen vart det lugnt på fredagkvällen. Kollade lite Idol och så. Lördagen bestod först av jobb. Innan chefen gick hem så sa han till mig att de nog skulle bli lugnt för att det var marknad i Vimmerby. Så ja bara aha okej..
När ja öppnade stod det fullt med folk utanför å väntade! Sen stod ja i kassan å tog kunde i 55 min!!
Sen kom Ellen å då fick ja hjälp med att fylla på baguetter å så. Men gud vad folk vi hade! Sålde slut på alla tårtor å det rullade bättre än någonsin! Så himla härligt=)
När vi stängde klockan 14 hade vi mer än dubbelt så mkt som vi brukar ha i kassan. Riktigt bra dag! Då känns det bra å kul=)

På kvällen vart det lite fest. Vi började med förfest hos Palle sen drog ett ganska rejält gäng te hamnen. La Scala blev det så klart=) Å hej vad trevligt det blev! Å faktiskt så vart det en hel del med folk sen. Så kvällen var helt klart lyckad!
MEN! Kvällen höll ju på å gå åt skogen! Det var precis innan vi skulle åka hem.. Vicky å ja gick för att käka pizzaslice! Det är ju trots allt standard efter Scala:p Å så va det STÄNGT!! Fy fan vad illa=(
Men vi överlevde natten sen tack vare Shell!!:D

Söndagen är ju en seg dag vare sig det är dagen efter eller ej! Ja låg i sängen bra länge innan ja tog mig upp! Drog te Hultan för att hämta Henke sen ut te mor å dem för å äta lite.
Efter det vidare till stallet. Men eftersom vädret inte var det bästa så fick pållarna vila. men istället var jag duktig å smörjde Cosmos sele=) Mkt bra gjort tyckte ja:D Så nu är den ren och fin igen.
Kvällen tillbringades hemma framför tvn med glass och fruktcocktail. Yammie=)

Idag har jag jobbat lite. Känns så skönt å få åka till jobbet! Nu tycker väl alla att ja e knäpp:p Men ja trivs himla bra där=) Så mysigt å jobba på ett kondis! Så jag är mer än glad så länge jag får vara kvar där.
Efter jobbet drog jag hem för att hämta Chicko sen vidare till Elin. Vi satt där å kollade tv, pratade å lite när telefonen plötsligt ringer. Får en konstig blick av Elin å ja fattar ingenting förrän hon plötsligt säger: En katt har blivit påkörde vid Hemgården! Ja blev alldeles kall å tankarna snurrade vem de va. Selma, Tjocken, Älsa, Helmer eller SIGGE?? Det var Siggemannen:'( Han låg där precis som om han sov. Men när man kände på honom var han alldeles stenhård. Hela Sigge var hård.
Johan ville ju så klart ha honom begravd hemma hos sig. Så jag fick bära honom hem=( Fy vad hemskt! Johans lilla Sigge finns nu inte mer. Han har lämnat sin husse för evigt och kommer aldrig mera tillbaka=( R.I.P Sigge! Endast ett halvår ung=( Man får väl trösta sig med att han nog inte fick lida iaf. Han var heller inte blodig eller nåt. Å han låg inte jättemånga meter från vägen så han dog nog ganska snabbt=(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0