Full rulle!

Ja idag har det gått i ett fram till klockan halv nio ikväll. Men det ä ju bra!

Började dagen med att dra till stallet vid 8 för att släppa ut pållarna och lite.
Sedan var det bara att dra hemåt eftersom dom skulle komma från Swedoor å mäta mitt dörrhål. Ska få ny ytterdörr vett ni! Tack HB!:p

Å efter det var det klippning som gällde. Så himla skönt å bli av med lite hår. Men va inte Emma som klippte idag, utan Lina som jobbar hos Emma. Var lite nervös först men det gick ju kalas! Blev bra!
Så nu får man lite mer volym på det hela eftersom hon klippte upp det ganska ordentligt:)

Å inte blev det lugnt efter klippningen.. Då drog jag till farmen för att lasera golvet som jag håller på med där. Blir nog bra när det blir klart=) Men måste dras på minst ett lager till.

Å sen till det värsta... Fixa inför julbordet!! Massa grejor var det att köra upp. Går ju åt lite dricka te 56 personer:p
Så nu är allt dukat å fixat inför imorn kväll. Dukar pålagda, ljuslyktorna fixade, servetter står fint i glasen o.s.v!
Vi var rädda att det var för lite läsk inlöpt. Men när vi kollade så insåg vi att det var ca 70 liter läsk!! Å då har vi inte räknat med all den läsken som vi ska blanda drinkar med:p Å sen 17 liter vin å massa öl å sprit. Vart ska detta sluta:)
Fick akutbeställa mera tårta med! Så den ska jag & Natta fixa på jobbet imorn:)

Som om inte detta var nog så drog vi till Framsteget för att köpa mina julgardiner som ja såg för ca 2 veckor sen. Så jävla snygga! Men visst va dom slut. Malin sur!
Men Annelie å hennes idéer säger jag bara.. Så efter att jag slängt in pållarna drog vi till Vimmerby.
Hittade ett par andra julgardiner där som nog nästan var snyggare än de jag sett på Framsteget! Svarta med hjärtan på. Panel då så klart! Lite lagom juliga var dom. Lite mellanmjölk sådär:) Kanske kommer det nån bild när ja hängt upp dem.

Handlade även två ljustjofräser. Dom ska hänga på min vägg här i lägenheten hade jag tänkt. Nånstans. Har inte bestämt mig ännu.
Å när vi ändå var i Vimseby så blev det en fika på Bakfickan! Hon har fått det så fint Kerstin:)

När jag ÄNTLIGEN kom hem vid ca halv åtta så insåg jag att jag glömt släcka ett djus som stod i fönstret:S Det tände jag idag på morgonen!!! Himla bra jag är! Men det doftade gott här iaf eftersom det är ett doftljus:D Man måste se det positiva i det hela vett ni!

Slutligen blev det å dra till stallet för att fixa allt å kvällsfodra pållarna:) Å efter det Idol. Mariette som åkte hem idag.. Å av de som är kvar så tyckte jag att det var hennes tur att åka. Tyvärr. Men that´s life!

Nu ska jag fortsätta kolla tv å ha fredagsmys med mig själv och Chicko! Yeah!


Go go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0