Uppdatering!

Varit lite dåligt med uppdateringen här nu! Sorry! Men här kommer alltihop på en å samma gång=)

Lördag
 
Dagen började med att åka å kolla på en häst som inte var så väl omhändertagen! Inge kul å se sånt! Å det är då man börjar fundera på varför folk har djur!? Djuren går faktiskt i första hand! Men tydligen inte alla som tänker så..

Sen bar det iaf av te vårat egna stall! Där väntade Jennie! Elin, ja & Jennie skulle nämligen ta en promenad med pållarna=)
Så vi gav oss ut i regnvädret med Linnéa, Sicton, Dutchess, Socker & Smiggo! Ja många hästar fick vi med oss minsann=D Gick runt Målilla. Å på vägen tog vi upp Vicky å Otto som oxå ville ut å promenera=)

Kvällen blev lugn.. Körde på ett gäng upp te Metropol! Ett nedrans liv va de i bilen på vägen upp! Tänkte de när ja släppt av dem att guuuud va lugnt å skönt de blev. Haha!
Efter det blev det att åka te Erlingsson en sväng=) Martin å han kollade lite film! Så va väl kvar där te strax efter ett eller nåt.. Sen bar det av hem igen för å sova=)

Söndag

Vaknade upp med "Bulan" bredvid mig.. Ja Johan då så klart! Han va ju på metro på lördagkvällen å va tydligen nån snorunge som hade skallat honom bara sådär hastigt å lustigt! De hela va ett missförstånd tydligen... Men iaf så fick han en fin å rejäl bula i pannan! Svullet om bara den! Men skyll dig själv! För hade han stannat hemma å varit social med mig så hade han sluppit bulan! Just de!:p

Fick sedan ett mess av Anna.. Så vi drog te stallet för att tömköra Linnéa & Dutchess=) Dutchess tycker mest att bettet är skitäckligt å att matte inte e riktigt klok som går bakom henne å säger åt henn vad hon ska göra!
Men en dag ska det nog bli körhäst av henne med=) Får ge henne lite tid bara!

Hade precis blivit klara med pållarna när jag får ett samtal om att pållen vi var å kollade på dagen innan e sämre! Anna å ja åker ner för att se hur det står till med stackaren! Å ja.. De va ju inge bra! På lördagn stod han iaf på benen.. De gjorde han inte idag iaf kan ja säga! Usch! Vet å hovslagare kallades dit.. Å sen vet ja inte mer! För vi fick inget veta eftersom vi inte fick va med när de kom.. PINSAMT!! Kan folk inte ta hand om sina djur ska dom fan få skämmas!!

Måndag

SEG måndag=/ Va hemma å styrde lite iaf! Så va tanken att jag å Frida skulle rida ut i skogen.. Men klockan ett ringer min tele. Ja då har Johans lastbil gått sönder så jag blir tvungen å dra te Oskarshamn å hämta honom! Typiskt! Ingen ridning i skogen då inte=( Å väl i hamnen så skulle han ju äta på Donken, springa i affärer å ja de ena efter de andra!
Så väl hemma blev det att ta hand om sina hästar. Gick en rask promenad med Sixton=) Skönt det!

Sen skulle jag in på Konsum å handla en snabbis bara! För ja skulle te Ellen å kolla hennes nya pålle å lite=)
Springer igenom lte snabbt å plötsligt stöter ja på en människa.. Som säger att han vill ta ett snack med mig! Å ja fattar direkt att det gäller mitt utlägg om vanvården dagen innan! Så ja bara visst vi kan ta det nu på en gång! Får en utskällning av personen ifråga! Blir hotad dessutom! För om ja inte passar mig så ska han minsann se till att de händer mig nåt! Ja men tjena! Vanvårdar nån sin häst då håller då fan inte ja käften iaf! Så ja står fast vid precis allt jag har sagt å skrivit! För detta är för jävligt! Jag accepterar inte detta.. Det ska gudarna veta!

Åker iaf efter en stund vidare te Ellen.. Å väl där så kan ja bara inte hålla tebax tårarna!! Så ja bara typ bryter ihop å stortjuter å Ellen fattar ju så klart ingenting! Hon visste ju inte alls vad som hänt! Men efter ett tag lyckas ja få fram ett par ord å förklarar allt! Å hon, precis som massa andra, står helt å klart på min sida! För man gör inte så mot ett försvarslöst djur!!
Kollar iaf på Ellens pålle sen! Sötis=) Å sååå liten! Hihi! Om man jämför med våra små, så e dom stora mot Ellens lilla goding:D En liten kelgris va hon med! Ville bara bli kliad heeela tiden:p

Efter en stund åkte ja iaf hem! Å där va de ensamt! Johan drog å jobbade.. Så kom hem vid halv tre på natten! Då stod ja i duschen:p Kunde inte sova.. Blää!

Tisdag

Idag ringde Johans tele vid typ 10! Hans lastbil var klar! Så det var bara å göra sig iordning å köra honom te hamnen igen! Nedrans farande!
Handlade på vägen hem å bestämde mig för att göra egna köttfärsbiffar! Yammie!
Så väl hemma röjde jag undan i köket å sen satte jag igång med maten=)
Blev lyckta faktiskt! Å Johan påstod att det nog va godaste maten jag någonsin gjort! Var helt chockad över att han sa nåt om de! Han e ju inte precis den som säger när nåt e bra.. 

Sen kom Mia & Claes pp besök=) Trevlans! Mia hade minsann fått en ordentlig kula! Å hon sa att nu börjar magen mest bli ivägen:P Vi pratade även om hur kul vi hade haft det på Strand sommaren 08! Å guuud vad jag började sakna det stället! För där e de verkligen kuuuul!!

Efter att de åkt så bar det av te stallet med Elin! Skulle ta en körtur med Sixton & Smiggan tänkte vi=) Å Socker fick så klart följa med på släp!
Körde runt Hägelåkra.. Ja hade fått tummen ur å lindat Sixtons bett med latex innan vi körde ut! Å de va faktiskt en himla skillnad! Men hade även bytt ut nosgrimman! Innan hade jag en fast å nu har jag en lös. Det gjorde nog endel med! För den fasta har inte suttit så bra, utan skjutit frm bettet på nåt konstigt sätt! Så tur de går framåt iaf=)

Onsdag

Varit i stallet idag å släppt ut pållarna=) Å nu sitter ja å skriver CV å lite! Ska snart fixa iordning mig å åka te Hultan på information om jobbgarantin.. Ska äntligen få en praktikplats!! Ska bli såå skönt å slippa sitta hemma hela dagarna=)
Efter det blir det å dra hem å springa.. Sen kanske åka upp te Hagadal å simma ikväll=) Å nånstans ska ja även klämma in en promenad med pållarna eller nåt! Får se hur det går:p

Nu ska ja iaf göra mig iordning så ja blir klar nån gång=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0