Tjohej!

Ja de e mkt som händer runt omkring nu! Lite bra saker men även mindre bra..

Fick iaf mera snö i lördags.. Blä! Fattar dom inte att ja vill ha sommar eller?? Men desto mer ja tjatar om sommaren, desto mera snö får vi! Skit! För övrigt var lördagen lugn. Låg hemma å kollade tv så gott ja kunde med typ migrän å mådde piss! Härligt..

Söndagen var inte alltför händelserik heller.. Tillbringade en hel del med tid i stallet. Bytte allt strö i mina boxar och lite. Pållarna nöjda=)

Igår hände det lite mer. Dagen började med att jag vaknade å det kändes som nåt var fel! Kollade på klockan, 8.15... Jahaja! Då går ja te stallet kom ja på:D Smart av mig å missa ställa klockan:p Men traskade bort å när ja kommer in i stallet så har Sixton haft SKITKUL! Dragit in en filt, ett täcke och min halsduk i boxen! Å inte nog med det.. Han hade dragit upp precis all spån å halm med. Så han stod på bara golvet! Undra om han tyckte det var kallt så det var därför han drog ner täcket å filten:p
Slängde iaf ut pållarna å sen ringde jag te vaktmästaren å skulle höra om lägenheten. Så då sa han att det skulle bli totalrenovering av min lägenhet=) Bra! Så ja åkte te målaren för att hämta lite tapetkartor. Så nu tror jag att jag bestämt mig för vad ja ska ha. I hallen blir det en blågrå färg. Vårdag hette den=) Tror det kan bli ganska bra! För blått e snyggt i hall, men sällan man vågar testa det! Istället håller man sig te beige å grå:p Å i rummet blir det en beige tapet. Men velar lite om ja ska ha den ljusa eller mörka.Men får jag ha en fondvägg in i sovhörnan så kommer det bli den ljusa å så en mörk fondvägg med några ringar på.. Ah lite svårt å förklara men snygg var den iaf:p Annars kanske de blir den mörka i rummet. Svårt! Är ganska ljus lägenhet så det gör ju egentligen inget om man tar en lite mörkare..
Men målaren börjar på måndag med min lägenhet så ja har ett par dar till å fundera=)

Efter det drog ja te Elin en sväng.. Lyckades tjatat på henne så pass mkt att hon ringde om sin brösta som hon beställde för sådär ett år sen men inte fått tummen ur å skicka tillbaka:p Men efter mkt tjat så ringde hon=) Inga problem! Var ju bara å lämna tillbaka lät de som! Så svårt va de Elin;)

Sen drog jag hem för att städa lite.. Var inte så mkt å städa utan tog badrummen, köket å skurade alla golven=) Finfint!

Så var det då dags att åka till Oskarshamn för att besiktiga bilen:S Elin skulle följt med men fick så klart åka å sanda=( Men istället fick ja med mig Vicky! Så nu är ja tvungen å festa i Hultan på fredag??:S :P
Iaf så va ja skitnervös när vi kom dit! För ja visste en sak som va fel på den.. Men va orolig att det skulle va nåt mer.. Men det var det inte=) Endast en spindelled så det är ju inte såå svårt å fixa. Man ska bara få tummen ur:p Men nu ska det bli gjort iaf. Ska ringa sen å boka tid å så..
Sen blev det så klart Donken.. För man kan inte bara åka förbi det stället:p Yammie:D
Å efter det bar det av mot Dövestad! Blev en hel del handlat där. 800 spänn tjänade hon in på Elin å mig:p 6 st selhängare, 3 st huvudlagshängare och 2 par boots=) Kul!

När ja kom hem så fick ja för mig att ja skulle baka.. Men hade ju så klart inga ägg hemma!! Så det var inte så lätt å få ihop nåt:p Men blev iaf negerbollar! Haha! Skulle blivit 50 men blev denna gången 20.. Men när Vicky å ja gjorde sist så blev det ju 5 mindre av samma recept.. Så ja drar slutsatsen att det var Vicky som käkade upp smeten:D:D:D
När ja väl va klar så var ja inte ens sugen:O Så dom står bra där nere i kylen:p

Idag vaknade jag iaf av att telefonen ringde., Var Johan! Ja skulle hämtat honom i Linköping idag eftersom ja skulle köpa ett element te sadelkammaren. Men de sket sig ju! För hans faster va där så han skulle åka med henne hem.. Så då sket ja i å åka. Inte åker ja sälv fram å tebax iaf! Tråkigt!
Så nu ska ja gå ner å styra lite här sen blir det Vimmerby för å köpa foder te pållarna=)
Å så får vi se om Elin jobbar eller ej. Gör hon inte de kanske vi kan hänga upp sel -och huvudlagshängarna:D Hoppas!


Dom flesta visste ju att de nån gång skulle hända.. Var bara en tidsfråga. BRA gjort! Be strong!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Dude, haha. Ja fick oxå en 2:a på min spindelled. Lr om de nu va styrleden. Haha, same shit :) Good Luck!

2009-02-24 @ 20:05:32
URL: http://onlyjennie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0