Suck!

Det är bara att inse att jag är dålig på detta här med bloggandet! Finns ingen ork till att skriva.. Man sitter vid datorn men näe.. Inte skriva på bloggen inte! Men här kommer iaf lite uppdatering från de senaste dagarna=)

Torsdagen.. En lugn dag! Styrde lite här hemma i huset och så de vanliga sysslorna i stallet och så. Hovslagaren var även förbi hos Sune. Så hon passade på att ta en titt på Dutchess hovar.. Det hade blivit lite bättre men vi bestämde oss för att lägga på skor bak så att hon kan få lite stöd å slippa trampa på dem hela tiden. Inte så bra när det kommer in grus å sånt hela tiden heller..

Så på fredagen kom Nina å skodde Dutchess. Å ja.. Det är tufft å va 15 år å bli skodd för första gången i sitt liv tyckte Dutchess=) Men hon var ändå duktig! Plastade även hovarna så att det skulle ge lite extra stöd och så att det inte skulle komma in massa skit som hamnade i kläm mellan skon å hoven.
Så nu kan Dutchess följa med ut på körturer med mig å Sixton igen=)
Så på kvällen tog Elin å ja en körtur med Smiggan & Sixton. Så fick Socker och Dutchess följa med bakom vagnarna=)

Fredagkvällen blev lugn. Satt hemma å kollade Let´s dance. Peppe, Natta och Anna kom förbi å vi frossade onyttigt hela kvällen! Gott för stunden men fy för allt de sen när man tänker efter! Men men.. Bara å ut å motionera=)

Lördagen började med att jag släppte ut pållarna.. Fixade sen allt i stallet och gjorde det lite extra fint såsom sopa hela foderbordet å lite. Det behövdes!
Lite senare drog jag och Anna lite hastigt å lustigt te Vimmerby. Skulle te systemet å intersport. De va nog den snabbaste Vimmerbyresan hittills:p Men hann ju iaf med vad vad vi skulle=)
Väl hemma igen hamnade ja på soffan! Började bara må så dåligt helt plötsligt=/ Vet inte vad det var.. Irriterad på allt å allmänt trött.. Men lyckades iaf ta mig iväg till stallet efter en stund. Men kände inte för å göra nåt egentligen. Men tog iaf in pållarna för att ta en körtur. Men som sagt vet inte vad det var med mig. Kändes som att ja bara blev irriterad på allt å skulle kunnat bryta ihop när som.. Blää!
Men efter en körtur å lite tänkande så gick det över. Tur de!

Senare på kvällen blev det lite fest. Ja, Vicky, Anna, Elin, Jennie & Robban drog upp te Hultan för att spela GH hos Werner! Trevlig kväll måste jag säga! Lite lugnare än en vanlig hemmafest=) Måste göras om! Men tyvärr vart både jag å Vicky aningen trötta så slutade med att vi nästan satt å sov:p Å frös gjorde ja! Men Werner hade ju två plädar till mig så under dom satt jag ett bra tag innan det var dags att åka hem=)

Var väl hemma kvart över två typ! Så det blev sängen direkt! Men kunde inte sova.. Eller ja somnade men vaknade gång på gång. Så när jag vaknade efter ett tag trodde jag klockan var 6 -7 eller nåt. Men näe! Den va bara lite över 4! Å spelade ingen roll hur mkt ja vred å vände på mig, kunde inte somna om! Så ja va nere å trampade i köket. Så när jag kollar ut så ser ja en räv som springer över våran trädgård å sen över vägen å in te grannen:S Blä! Selma satt i fönstret med ögon stora som tennisbollar:p
Gick iaf upp å la mig sen igen å lyckades somna. Men sen har ja vaknat hela natten å varit uppe å gått hur många ggr som helst! Förbannat träligt!

Idag mår man som man förtjänar:p Verkligen seg som kola! Så hittills har jag bara kollat tv å lite.. Ligger här i morgonrock å har ingen lust å göra nåt idag. Men mina hästar väntar på mig så ska snart försöka ta tag i livet å gå bort dit. Hoppas jag orkar med en körtur med=)



Kommentarer
Postat av: Vicky

Nästan så man undrar om du va naken under morgonrocken.. Haha.. ja herregud säger jag bara!

2009-02-08 @ 14:15:34
Postat av: Malin

Hahahaha! Men Vicky då XD Näe ja hade faktiskt underkläder på mig;)

2009-02-08 @ 18:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0