Kalmar och snö

Vad jag tycker om snön är lite si och så. Bra att det blir ljusare ute av den, och lite mysigt är det ju med. Men samtidigt tycker jag bara att det är kallt och mkt som blir jobbigt när snön lägger sig på marken. Så jag tror att jag tycker att det är mest negativt med den. Alla är vi olika!

Idag bar det av till Kalmar på shopping med Ellen och Ewqe! Dessvärre skulle Ewqe ta tåget mot Eskilstuna halv tre så det blev inte jättemkt shopping för henne. Men Ellen och jag fortsatte våran shoppingtur. Hade vi tagit oss dit så var det ju klart att vi skulle slå på med en heldag!

Det blev allt möjligt inhandlat. Men en hel del julklappar med. Duktigt! Så nu har jag inte sååå många kvar.

Dagens citat: "Det tar vi i Vimmerby". Ja det kommer bli en tripp in till Vimmerby nu nån dag för mig och Ellen. För det var vissa saker (ganska många) som vi inte hittade i Kalmar som vi tror/vet finns i Vimmerby. Tänka sig!

Dagens bästa var nog inne på Kompaniet! Vi står å väntar på kassörskan när jag plötsligt får se jeans som är en sådär 40-50 cm långa..

Jag: Är det där barnjeans?
Ellen börjar gapskratta och jag fattar ingenting!
Jag: Ehm?
Ellen: Ja antagligen!!!
Sen skrattar vi båda två så vi knappt kan andas.
Det där är så typiskt mig! Ibland blir jag faktiskt lite mörkrädd för mig själv.. Klart som korvspa att det är barnjeans om dom är små!

Vägen hem från Kalmar var inte den roligaste. Jäkla väder! Ja just precis. Jag hatar snön.. Vad var det jag sa!

Hann inte mer än slänga in grejorna förrän det var dags att dra till Vetlanda med Vicky. Har hämtat Zack:) Nu är ni väl nyfikna på vem Zack är så klart. Men jag tror att jag håller på det ett tag till. Ni får helt enkelt lugna er ett par dagar. Nå, iaf nån dag!

Nu är det sova som gäller här. Men det är ju ganska överskattat verkar min hjärna tycka. Så antagligen blir det att vara vaken ett tag till. Men ska iaf vara duktig och stänga av datorn nu. Snart. Om nån minut... Eller nån timme:p



Go go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0