Inlåsta nycklar & Semlor

Dagen igår började inte så bra..

Står där i kylan och skrapar rutan på min startade bil när jag plötsligt hör hur den låser sig! Nej nej nej! Det var min första tanke. Känner på alla dörrar inkl. bagageluckan. LÅST! NEJ!
Ringer vaktmästare, Elin, Mathias, Ellen, Håkan, Chefen å alla jag kan komma på!!

Men det löste sig till slut iaf..

Vad som var problemet var ju att jag hade startat bilen så nyckeln satt ju i. Å extranyckeln till bilen var i lägenheten, nyckeln te lägenheten i bilen. Hm. Händer sånt här bara mig?

Dagen fortsatte sen med jobb. Å jäklar vilket snurr det var! Jag gjorde semlor i full fart samtidigt som jag skötte kassan och annat. Det fanns att göra iaf!
Men det är kul när det rullar på. Då går tiden snabbt.

Nu är jag ledig i 8 dagar.. Å som mina jobbarkompisar sa. "Vad fan ska du göra då?" Ja det kan man undra! Ligga å sola å ta ett dopp.. Kunde man gjort! Om det varit sommar..

Nu har jag iaf vaknat sådär 2,5 timme för tidigt! Så städning står på schemat och efter det promenad med Chicko.

Gillar verkligen när min katt ligger allra längst bort på fönsterbrädet å tittar hotfullt på mina ljuslyktor som lyser så fint! För att sedan ramla ner därifrån!! Så nu ligger han här snällt bredvid mig i soffan, utan hotfull blick och utan ljuslyktor. Vilken underbar onsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0