Ny pålle!

Ja i söndags var jag då och hämtade en ny stjärna. Ett shettissto vid namn Dutchess. 93 cm hög och en helt otrolig man!! Jag är redan förälskad i henne och jag tror och hoppas att vi kommer få många härliga år tillsammans. Sixton verkar också vara nöjd över sin "fru" och det är ju tur det!

Igår flyttade jag hem dem till byn till det "nya" stallet. Dom verkar trivas bra där inne än så länge iaf. Vi har ingen hage klar bakom stallet än så dom får gå i en utav hagarna på Lasseberg så länge. Men det är ju inga problem. Inte såå långt å gå dit varje dag. Man får ju inte vara lat=)

Idag har det varit ett par kompisar och kollat på Dutchess! Först kom Sanna förbi då hon var på väg från Markaryd till Västervik. Sen tog det väl en timme innan Jennie skickade mess å skrev att hon var ute å gick å ville komma förbi och titta på nykomlingen:) Sabine var också med! Så det var bara att klä på sig å gå upp å visa dem sötingen=) Tur att hagen ligger nedanför våran trädgård! Annars hade det blivit ett evigt åkande mellan stall å hus!
Jag tog även tag i Dutchess man idag! All man låg på vänstersidan och den är enormt tjock. Så jag delade den så att ungefär hälften hamnade på högersidan=) Riktigt fin blev hon! Sen flätade jag all man på högersidan så att den inte skulle åka över på vänstersidan igen! Dutchess stod och sov hela tiden.. Så hon tyckte nog det var rätt skönt å bli ompysslad=) Riktigt mysig liten dam det där!

Nu är det nog dags å laga lite mat tror jag! Ska bli potatismos och falukorv :o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0