Bygga bygga bygga!

Ja det är vad jag fyller dagarna med nu! Men nu är det inte så mkt kvar i sadelkammaren. Golvet är nästan klart. En skiva kvar. Sen ska dörren dit å lampa sen kan jag och Elin börja måla där=) Men vi har inte bestämt vad vi ska ha för färg än! Men det ska göras nu vilken dag som helst! Kul=)

I fredags kväll blev det att käka pizza från Milano! Jag, Johan, Anna, Natta & Peppe! Så kollade vi även Idolfinalen.. Jag tycker att det var bra att Kevin vann! Han va den rätta med enorm röst! Så det var bra=)

På lördagen blev det att åka till Jönköping för att byta våran blandare till badrummet uppe.. Den hade börjat läcka fastän den nästan är ny! Suck! Men det var bara att åka för så kunde vi ju inte ha det=)
Henke va snäll och följde med som sällskap. Men mellan Tenhult och Jönköping så börjar det plötsligt blinka rött och blått bakom oss! Polisen!! Oops! Ja då har jag ju suttit å pratat med Henke å haft lite musik på.. Så har man råkat trycka lite för mkt på gasen.. Jag låg dessutom i en bilkö så jag bara körde efter den klungan med bilar som vi hade framför oss! Men hela bunten körde ju för fort så ja var ju inte precis den enda! Men dom va tydligen tvugna å haffa mig då!
Så 17 km  för fort på 80-väg! Vilket gav mig 2400 kr i böter! Skitkul så här innan jul å inget jobb å ja allt.. Men men! Mitt egna fel..
Henke va iaf snäll å körde hela vägen hem sen:p För ja va sur å ville inte köra! Jäkla dyr vattenkran blev det iaf...

I lördags kväll var det tänkt att ett gäng skulle festa. Men det blev inte så för min del.. Tappade suget efter att ja blivit stannad av polisen! Så det blev mys hemma med Johan å så kollade vi tv å lite=) Skönt de med!

Söndagen ägnade jag åt att flytta Elins hästar hem till nya stallet! Så nu är det 6 stycken shettisar i vårat stall=) Härligt å se dem tillsammans i hagen! Dom verkar iaf trivas tillsammans.. Somliga mer än andra=)

Måndag (Igår) Blev att stiga upp klockan 6 för att vara borta i stallet å bygga vid 7! Var trött som fasen men lyckades iaf ta mig ur sängen! Usch. Hade gett hur mkt som helst för å få ligga kvar i sängen bara en timme till! Men de va bara å kliva upp=) Fick klart alla reglar i sadelkammaren.. Fick även bort all skrot som låg utanför stallet! Blev en överfull nätkärra! Som vi sedan körde till tippen! Så drog vi bort småträden som växte där! Även det blev kanon. Å så äntligen fick vi i nya lysrör i ytterlampan så nu är där inte kolsvart när man kommer i mörkret! Skönt de=)

Näe nu är klockan ganska mkt! Tänkte gå en promenad med Dutchess! Så bäst jag kilar iväg=)

Ha de gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0