Det var ju den där bloggen..

Här lyser man med sin frånvaro. Som vanligt alltså!
Men det har varit så himla mycket, så jag har helt enkelt inte hunnit med. Å jag tänker inte dra allt jag gjort! Men lite utav det kommer här.

För ett par helger sen drog Henke och jag ner till Skåneland med Heffa. Hovdala om man ska vara exakt.
Där var det bedömning av vår Heffaklump och boerboelträff.
Heffa var något liten och i något högt hull. Så det blev inte dagens bästa resultat men vi var ändå nöjda med det. Vi kommer igen nästa år igen! ;)

Efter detta drog vi vidare neråt Malmö för att göra ett litet inköp. Denna sak var precis vad vi hade tänkt oss, om inte bättre till och med, så den fick följa med hem. Inköpet var inget mindre än en hästtransport! Så nu är jag stolt ägare till en Cheval Liberté -09. Mycket nöjd och Cosmos och jag gjorde första resan med den i torsdags då vi var i Dövestad hos Eva Ottosson och tränade.




I lördags bar det av mot huvudstaden. Jag, Henke, Anne, Kristoffer & Jimmy var det som gjorde denna roadtrip. Anne och jag dumpade grabbarna på Tullgarn Slott där de skulle besöka jakt -och fiskemässan. Eller ja, som jag sa till parkeringsvakten när hon kom fram: "Jag ska inte parkera utan bara dumpa barnen där bak". Hon tittade väldigt undrande bak i bilen och sen på mig. Haha.

Men som sagt, vi dumpade dem och sen drog vi oss in mot stan. Eller ja Södertälje var envärdelös shoppingstad konstaterade Anne och jag. Så vi smällde världens middag på Steakhouse och sen bar det av mot Kungens Kurva.
Ett besök på Ikea blev det och några inköp. Ikea i Kungens Kurva var nog för den delen det konstigaste och rörigaste Ikea jag någonsin besökt. Det var liksom runt, vilket resulterade i att man till slut knappt visste vart man var. Ingen klaustrofobimänniska borde besöka det varuhuset!

 


Timmarna gick fort och vi begav oss tillbaka till slottet för att plocka upp ett glatt gäng igen som då hade hunnit bli lite runda om fötterna.
På vägen hem stannade vi i Västervik för gemensam middag, innan vi fortsatte resan hem.
Verkligen en toppendag! Så himla trevligt, å det var antagligen inte den sista roadtripen!

Även denna veckan bjuder på lite av varje. Det blir en resa till Ullared, utställning med Fanta i Norrköping och 90-årsfest. (3x30 år). Så jag klagar inte på livet :D

Nu blir det käk innan det är dags för att jobba! Ha det gött!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0