Tips!

Igår när jag jobbade hittade jag ett recept på julgodis som lät smidigt å gott. 
Så idag tänkte jag att jag skulle testa å göra det. 
Här kommer receptet: 
 
Rice crisp-rutor
 
250 g marshmallows
5 dl rice crisp
 
Smält marshmallowsen i en kastrull på låg värme. När de är helt smälta, rör ner rice crisp. Det kommer bli segt! 
När du rört runt det tillräckligt så bred ut det på en plåt med bakplåtspapper. Låt stelna i rumstemperatur. 
 
 Visst lät det smidigt?  
Det var dock ett helvete rent ut sagt å göra! 
Det vart så segt så jag böjde två skedar och förstörde en kastrull. 
 
Breda ut det på en plåt med sked var inte ett alternativ. Så jag fick lägga det mellan två bakplåtspapper och pressa ut det med händerna. 
Stelna fick det göra i frysen. Skära isär bitarna var inte att tänka på. Jag fick helt enkelt såga isär dem och sen klippa dem i bitar.
 
 
Angående resultatet. Sötare än socker!! Om nu något kan vara det vill säga.. 
Så ja, där har ni ett tips på vad ni INTE ska ge er in på mitt i julstressen!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0